Jump to content

1-Click Upgrade module werkt niet


Michel_1911

Recommended Posts

Hi allemaal,

 

Wat ik ook probeer, ik krijg de  1-Click Upgrade module niet werkend om van Prestashop 1.7.5.0 te upgraden naar 1.7.5.1

Van alles geprobeerd wat ik op het forum gevonden heb maar niets werkt.

De fout melding die ik blijf krijgen in de module is:

372842388_uppgradeerror.GIF.3c08719c1e51940a70d49f7a3c26e971.GIF

 

Kan iemand ons verder helpen zodat we up to date kunnen blijven?

 

Mvg,

Michèl

 

Link to comment
Share on other sites

Hi Michel,

Heb je de 1-Click Upgrade module ook al geupdate naar de laatste versie?
Op het forum lees ik dat deze fout vaker is voorgekomen. Hierbij was vaak de oplossing de map- en bestandsrechten aan te passen.
De mappen in BACKOFFICE_MAP/autoupgrade/ zouden hierbij op 755 moeten staan, de bestanden hierin op 644. Hierbij is BACKOFFICE_MAP uiteraard de url naar jouw backoffice.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Het heeft even geduurd maar het is eindelijk gelukt.

Het is inderdaad rechten aan passen, maar ook hoe en waar je dat moet doen.


Hieronder de stappen die ik gedaan heb met succes

  • Om het goed werkend te krijgen moet je eerste een volledige uninstall via het modules menu doen van de "1 click upgrade module", dan via FTP naar modules en daar alles verwijderen. (in de eerste onderstaand screenshot zie je waar alles geïnstalleerd wordt. Dit kan je zien wanneer je met bv WinSCP inlogt)
  • Dan log je in gaat module catalog en installeert de "1 click upgrade module" of download via de prestashop site de de module en installeert de module via de module manager. (deze heb ik gebruikt)
  • LET OP: Ga niet gelijk naar instellingen van de module na de installatie.
  • Log dan in via FTP en ga naar admin
  • Daarin zie je 1 folder staan met de naam autoupgrade
  • Wijzig de rechten van de folder naar 0755
  • Ga dan in de autoupgrade folder.
  • Hierin zie je maar 1 bestand staan. (wanneer je meerdere bestanden en folders in de admin/autoupgrade folder zie staan, zoals onderstaande 2de  screenshot, dan heb je al een keer ingelogd in de upgrade tool en moet je weer naar de eerste stap)
  • Wijzig de rechten van het bestand naar 0644
  • Nu kan je weer inloggen en naar de 1 click upgrade module gaan en kan je starten met de upgrade.

Veel succes allemaal

 

Groetjes,

Michel

presta_1.GIF

presta_2.GIF

Edited by Michel_1911 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hi Ronald,

sorry voor de late reactie.

ik zal morgen even wat screenshots maken bij de uitleg.

dan moet het wel lukken.

gr,

michel

 

PS kan je je telefoon nummer mailen.

Dan bel ik je later deze week in de avond uren.

Ik heb ook een update gemaakt door screenshots toe te voegen en de uitleg een klein beetje aan te passen.

 

Edited by Michel_1911 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Het updaten van 1.7.4.4 naar 1.7.6.1 gaat prima, totdat je in de backend probeert te klikken op module. Dan krijg ik een 500 error. Tevens ls ik de module catalogus probeer te benaderen wil prestashop deze niet open. Dus deze module werkt nog steeds niet vlekkeloos. Hoe los ik dat op?

Link to comment
Share on other sites

On 10/26/2019 at 7:12 PM, Jacques1963 said:

Het updaten van 1.7.4.4 naar 1.7.6.1 gaat prima, totdat je in de backend probeert te klikken op module. Dan krijg ik een 500 error. Tevens ls ik de module catalogus probeer te benaderen wil prestashop deze niet open. Dus deze module werkt nog steeds niet vlekkeloos. Hoe los ik dat op?

Dat probleem heb ik nog niet gehad.

Had je de laatste versie van de module gebruikt of deze eerst geupgrade voordat je die ging gebruiken?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...