Jump to content

[CLOSED](Mail) Alert bij bestelling - direct printen naar dedicated printer


Recommended Posts

Hallo,

bij bestellingen willen wij dat het order (automatisch) uitrolt naar een dedicated printer.De reden hiervoor is dat de verkoopsters de print bemerken en de bestelling dan ook onmiddellijk weg nemen uit de winkel.

Ik heb wat zitten zoeken en in het forum: er is een thread omtrent mail alert maar blijkbaar is deze module niet meer beschikbaar vanaf 1.6. Ik vind ook niets terug binnen de addons site!

 

De link die in de thread van 2017 vermeldt wordt (github) is ook al nier meer geupdated sinds 2016

Iemand enig idee of dit uberhaupt kan? Of andere werkbare oplossingen heeft gebruikt/gebruikt?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb even verder gezocht en bij mij werkt hij nu in 1.7.
https://github.com/PrestaShop/mailalerts

Na installatie moet je het volgende doen 

If you have others languages of "en", check if you have the good repertories. By example if you have french language installed and if you don't have the repertory /modules/mailalerts/mails/fr/ you don't receive the mail alert.

Dus ga naar modules/mailalerts/mails en kopier de map en en hernoem deze naar nl en plaats de map terug.
In deze map staan allemaal *txt files met de Engelse vertaling, deze moet je handmatig vertalen.

Als het werkt en je hebt de vertalingen uitgevoerd dan plaatst de zip van de module even terug op het forum :)

groet Dennis

Link to comment
Share on other sites

Dank je Dennis

Er wordt blijkbaar met de laatste zip file reeds een NL- map aangemaakt. Ik ga het eens testen en indien ok naar de txt files kijken. Als ze vertaald zijn/worden , worden ze hier gepost!

 

Annotatie:

De txt-files die beschikbaar zijn via Github hebben reeds een Nederlandse vertaling. Je dient (kan) ze nog te tweaken naar eigen voorkeur.

Bedankt!

Edited by Be_Theweb (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • theweb changed the title to (Mail) Alert bij bestelling - direct printen naar dedicated printer

Heb de module geïnstalleerd en de configuratie ingesteld: zie printscreen.

Ik zie niet (niets buiten wat er vroeger al gebeurde) een extra melding vanuit 'Mailalert'. T.t.z. ik zie echt niets extra's gebeuren door installatie van MailAlert?

Het is niet zozeer de bedoeling dat er nog extra mails gaan verstuurd worden naar de klant: wij als Merchant hadden reeds meldingen dat er (nieuwe) bestellingen aangemaakt werden. Maar deze komen in een mail-inbox terecht. De kassa PC's zijn twee POS (Point Of Sales) embedded windows waar een printer op is aangesloten via USB.  Er is verder geen mail client a la Outlook op geïnstalleerd (en is ook niet wenselijk).

Kan er verder iets om de bestelling te laten printen zonder tussenkomst van de gebruikers?

Bedankt voor alle comments....

20180115_MailAlert.png

Link to comment
Share on other sites

Standaard gaat dat niet lukken, Vanuit de shop worden er mails gestuurd naar de klant en naar de webshopeigenaar, die zal ze zelf moeten uitprinten. Technisch gezien zal het wel te maken zijn maar dan zal daar iets voor gemaakt moeten worden door een developer. Ik ben in ieder geval nog geen modules tegengekomen die dit voor je kunnen regelen.

Link to comment
Share on other sites

  • theweb changed the title to [CLOSED](Mail) Alert bij bestelling - direct printen naar dedicated printer

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...