Jump to content

Producten Omzetten Naar Advanced Stock Management


Recommended Posts

Hallo Allemaal,

 

Ik ben een vriend van mij aan het helpen met zijn website. Hij heeft Prestashop 1,6.

Maar we lopen tegen het volgende probleem. We willen naar advanced stock management gaan.

Alles staat goed ingesteld en wanneer we een nieuw product toevoegen hebben we geen probleem.

 

Maar we hebben enkele duizenden producten op de website staan die nog onder de tab "Quantities" op "I want to specify available quantities manually".

Om dit 1 voor 1 te gaan doen zijn we dagen bezig, dus dat is niet echt een optie.

 

Mijn vraag is:

Hoe kan ik dit op een simpele manier de vinkjes in 1 keer omzetten in the "quantities: tab naar "I want to use advanced stock management system for this product" en "the available quantities fir the current product and its combinations ....... "  ????

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

bedankt voor de reactie.

 

de SQL formule werkte niet die je gegeven had.

Maar door deze formule ben ik verder gaan zoeken en heb het volgende gevonden:

UPDATE 'ps_product' SET 'adavanced_stock_management'=1;

UPDATE 'ps_product_shop' SET 'advanced_stock_management'=1

UPDATE 'ps_stock_available' SET 'depends_on_stock'=1, out_of_stock'=2;

 

Change the numbers 0 and 9700 to the ubder_ and upperrange of your products.

INSERT INTO 'ps_warehouse_product_location' ('id_product', 'id_product_attribute', id_warehouse')

SELECT 'id_product' , 0, 9700 FROM 'ps_product' WHERE 'id_product' >=0 AND 'id_product' <=9700;

 

Door de bovenste 3 regels staan nu alle producten op advanced stock management.

Door de onderste regels zou de voorraad ook over moeten gaan naar advanced stock management.

Maar de aantallen gaan niet over. Wanneer je op voorraadbeheer klikt onder de tab voorraad dan staan alle producten daar maar alleen de producten die handmatig op advanced stock management gezet waren hebben aantallen alle andere hebben aantal op 0 staan.

 

Hoe kan ik dit op lossen, heb jij hier een idee over??

 

Alvast bedankt.

Link to comment
Share on other sites

Inderdaad erg vreemd.

 

Ik ben verder aan het zoeken geweest maar niet iets kunnen vinden.

De website is van een vriend van mij, maar hij zelf en anderen die hiervoor aan de website gewerkt hebben, hebben met het invoeren voor vele producten veel fouten gemaakt.

we zijn al heel erg geholpen dat de hele voorraad nu op advanced staat en we zijn tock bezig met een 0 telling zodat we de aantallen precies weten.

We lopen nu 1 voor 1 alle producten na op instellingen.

Veel werk maar gelukkig maar 1 malig.

 

Mocht iemand wat tegen komen voor de toekomst dan hoor ik het graag.

 

In ieder geval bedankt.

Edited by Michel_1911 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hoi musicmaster,

 

Dit ziet er geweldig en simpel uit.

Bedankt

 

Maar ik heb een vraagje die ik niet zo snel kan vinden waarom dit gebeurt.

Wanneer ik in Tripple edit in product edit naar de QTY kijk staan deze bij sommige in het wit, bij andere geel en ik heb er ook een paar rood.

Wat betekenen de kleuren?

 

En een andere vraag is het mogelijk om de naam van de category te zien i.p.v. het nummer?

Link to comment
Share on other sites

Hoi Michel,

 

Blij te horen dat het bevalt.

 

Bij de aantallen betekent rood dat het product combinaties heeft en dat je voor individuele combinaties de aantallen moet instellen. Geel betekent dat het product gebruik maakt van Advanced Stock Management met Warehousing: dat wordt niet ondersteund. In edit-mode kun je dus alleen de witte wijzigen.

 

Bij de categorieën zie je als je de muis over het nummer beweegt de naam van die categorie. Sommige webshops hebben producten in heel veel categorieën zitten - dat zou dan veel te veel ruimte innemen. Overigens, als je categorieën in edit-mode zet zie je wel de volledige namen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...