Jump to content

[SOLVED] Gratis verzending maar niet gewenst


Recommended Posts

Besten,

 

 

Ben bezig met het maken van onze webshop via Prestashop.

Ik heb echter een probleempje ontdekt in de verzendkosten berekening.

 

Ik heb tot hiertoe 2 producten ontdekt die bij bestelling blijkbaar gratis verzending bieden, dit is echter niet zo ingesteld.

Het gaat over 2 producten die 2€ kosten en maar 100gram wegen.

Ik heb inmiddels geprobeerd het gewicht aan te passen naar bv. 1kg maar dat geeft nog steeds gratis verzending aan.

 

De prijs heb ik ook verhoogd als test maar dit geeft hetzelfde resultaat.

 

Iemand enig idee waar ik de oorzaak kan vinden?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb zonet ontdekt dat het vooral om producten gaat waarbij attributen en waarden zijn toegekend maar ook zonder attributen en waarden zijn er producten die gratis verzending tonen,

Moet hier apart ook nog ergens verzendkosten worden toegepast misschien?

 

Ik begrijp er helemaal niets meer van.

 

Eerder hebben wij alles laten overzetten van opencart naar prestashop, is dat de reden?

Het vreemde is dat het niet bij alle producten is.

Edited by isme (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hoi Isme,

Ik geloof niet dat het direct de aanleiding van je fout is, maar ik zie dat er mini-gaatjes in je prijs-intervallen zitten. Daarom even dit:

 

kijk even hier naar uitleg van deze 'gaatjes' en hoe op te lossen:

http://www.prestashop.com/forums/topic/229394-weight-based-shipping-not-disabling-carrier-when-adding-items-goes-over-carrier-limit/page__p__1279693#entry1279693

 

pascal.

Link to comment
Share on other sites

Dag Pascal,

 

Bedankt voor je bericht.

Ik dacht eerder al dat het daardoor kwam dus had ik dat al aangepast.

Ik heb dit nu nog eens terug verander, de waarden zijn nu terug.

 

Van 0 tot 2 KG

Van 2 tot 10 KG

Van 10KG tot 30 KG

 

Het probleem is er nog steeds jammer genoeg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hoi isme,

 

De gewichtwaarden zoals jij ze in je post heb staan geven nog steeds microgaatjes. Ik had een gelijksoortig probleem en dit bleek de oploss9ing:

 

van 0.000001kg tot 2.000000kg

van 2.000001kg tot 5.000000kg

enz

 

succes

Link to comment
Share on other sites

Panache,

je oplossing voor microgaatjes heeft nog steeds een gaatje op precies 2.000000, daar de TO van stap 1 EXCLUSIVE is (i.e. niet meegenomen wordt/'niet geldt'). je moet dus de TO (eind) waarde van stap een PRECIES gelijk maken aan de FROM (Begin) waarde van stap 2. Maak dan ook de eindwaarde van stap 1 gelijk aan 2.000001 daar deze zelf niet meegeteld wordt in de eerste range, loopt deze van 0.000001 tot 2.000000 (beide INclusief)

 

 

Kijk goed naar de link in mijn bovenstaande post voor detail uitleg.

 

Ter info,

pascal

Link to comment
Share on other sites

Hoi Danny,

had je het al opgelost, of is het probleem nog steeds aanwezig?

Indien nog aanwezig, wil ik er evt best even naar kijken in de Back end of ik iets raars zie. Ik zal je mijn Email sturen voor de Host/database login info en site URL. Geef me ook een paar voorbeelden (i.e. namen) van producten aan waarbij het goed gaat en een paar waar het juist verkeerd gaat.

 

groetjes,

pascal

Link to comment
Share on other sites

Beste,

 

Het is blijkbaar gelukt nu, ik had bij mijn producten voorraadbeheer ingeschakeld, nu heb ik dit toevallig gewijzigd en ik krijg bij al mijn producten verzendkosten beschikbaar.

Vind dit alleen vreemd dat hij dan gratis verzending geeft bij mijn producten als ik geavanceerd voorraadbeheer inschakel.

Mijn probleem is eindelijk verholpen.

 

Pascal toch bedankt

Link to comment
Share on other sites

Advanced voorraad beheer is nogal critisch, en er kan snel iets misgaan. Wellicht dat in dit geval dat een niet beschikbare carrier voor een 'warehouse' (De plek waar je fysieke voorraad ligt en vandaan gestuurd wordt) dan doorgeeft dat het maar gratis gestuurd gaat worden, daar ie het 'ook niet weet' (i.e. waarde 0 doorgeeft, wat vertaald wordt naar gratis) :-)

 

Is zal deze vraag als opgelost markeren,

pascal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...