Jump to content

Recommended Posts

Hoi,

Ik had tot net steeds een mooie vertaling van mijn backoffice.Maar nu is alles weer engel.

Behalve de tabbladen, die zijn wel NL. Als ik dan naar de vertalingen ga en kies voor backoffice vertalen met nederlands en ik vertaal wat. wordt het op de een of andere manier niet opgeslagen. Ik krijg geen foutmeldingen over rechten. De melding het bestand is geupdate krijg ik wel. Maar als ik dan weer naar mijn adminpagina ga zijn de veranderen niet opgeslagen.

 

Wat doe ik niet goed??

Groetjes,

Smitty

Link to comment
Share on other sites

Ik zie dat je een tijdje geleden een andere topic had gemaakt met nagenoeg hetzelfde probleem. Toen was de oorzaak dat de taal van je backoffice account (employees) nog op Engels stond ipv Nederlands:

http://www.prestasho...aan-beheerkant/

 

Dus het eerste zou zijn om te kijken of deze instelling nog steeds goed staat.

Dat klopt. maar de instelling van de employee staat op dutch. De tabs zijn ook in NL alleen alles onder de tabs is weer UK

Ik snap er niets van

Link to comment
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp, dan is van de ene op de andere dag zomaar de teksten weer in het Engels? Is je frontoffice (website) nog wel in het Nederlands?

 

Kijk eens bij "Tools-->Configuration information" (of hoe je dat dan ook vertaald hebt). Staat daar nog alles op OK bij de required en optional parameters?

Link to comment
Share on other sites

Dat klopt. maar de instelling van de employee staat op dutch. De tabs zijn ook in NL alleen alles onder de tabs is weer UK

Ik snap er niets van

Ik heb zelfs het bestand translations/en/admin.php vervangen met het nl-bestand. Maar ik blijf aan de achterkant UK houden onder de tabs

Link to comment
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp, dan is van de ene op de andere dag zomaar de teksten weer in het Engels? Is je frontoffice (website) nog wel in het Nederlands?

 

Kijk eens bij "Tools-->Configuration information" (of hoe je dat dan ook vertaald hebt). Staat daar nog alles op OK bij de required en optional parameters?

Het enige wat is gisteren geprobeerd heb is om het woord reference te veranderen in Artikelnr Maar toen alles Uk werd heb ik het originele bestand weer teruggezet. Maar het blijft UK. Bij configuration staat alleen onder optional: Set PHP register global option to off.

Als ik kijk bij categorie om te bewerken staat dit bovenste gedeelte in NL

maar verder naar onder staat dan het volgende:

Producten in deze categorie

 

101 products in category "Medische steun- & hulpmiddelen"

 

add.gif Add a new product

Dus gedeeltelijk UK en gedeeltelijk NL

Link to comment
Share on other sites

Die PHP registers globals heeft niets met je probleem te maken. Het is wel (iets) veiliger om deze optie uit te hebben staan maar dat is iets wat je aan je hosting provider moet vragen (maar is verder niet relevant voor de werking van Prestashop).

 

De vertalingen van de tabs worden opgeslagen in de database en staat dus los van de overige vertalingen. Het feit dat je tabs nog wel steeds in het Nederlands staan geeft wel aan dat je taalinstellingen waarschijnlijk goed staan. Daarom heeft het ook geen zin om de NL taalbestand in /translations/en/ folder te plaatsen als test.

 

Download eens de admin.php uit de /translations/nl/ folder en open het in notepad (of andere tekstbewerker). Zie je daar engelse teksten staat? Ziek maar eens op "in category" want dat staat in je gegeven voorbeeld. En controleer voor de zekerheid de schrijfrechten van dit bestand in je FTP software.

Link to comment
Share on other sites

Die PHP registers globals heeft niets met je probleem te maken. Het is wel (iets) veiliger om deze optie uit te hebben staan maar dat is iets wat je aan je hosting provider moet vragen (maar is verder niet relevant voor de werking van Prestashop).

 

De vertalingen van de tabs worden opgeslagen in de database en staat dus los van de overige vertalingen. Het feit dat je tabs nog wel steeds in het Nederlands staan geeft wel aan dat je taalinstellingen waarschijnlijk goed staan. Daarom heeft het ook geen zin om de NL taalbestand in /translations/en/ folder te plaatsen als test.

 

Download eens de admin.php uit de /translations/nl/ folder en open het in notepad (of andere tekstbewerker). Zie je daar engelse teksten staat? Ziek maar eens op "in category" want dat staat in je gegeven voorbeeld. En controleer voor de zekerheid de schrijfrechten van dit bestand in je FTP software.

Hoi,

Het admin.php bestand is helemaal nederlands. Ik ben nu van alles aan het proberen. Ik heb zelfs het admin.php bestand in de map /httpdocs/winkel/translations/en hernoemd in een willekeurig iets en ook in de map/httpdocs/winkel/translations/nl

Ik denk, als er dan niets verschijnt dat weet ik tenminste waar ik zoeken. Maar de achterkant blijft gewoon zichtbaar en engels.

Dat is toch gek. Je zou verwachten dat er een foutmelding komt met "bestand niet gevonden o.i.d.

Groetjes,

Jos

Link to comment
Share on other sites

Dat is inderdaad

Hoi,

Het admin.php bestand is helemaal nederlands. Ik ben nu van alles aan het proberen. Ik heb zelfs het admin.php bestand in de map /httpdocs/winkel/translations/en hernoemd in een willekeurig iets en ook in de map/httpdocs/winkel/translations/nl

Ik denk, als er dan niets verschijnt dat weet ik tenminste waar ik zoeken. Maar de achterkant blijft gewoon zichtbaar en engels.

Dat is toch gek. Je zou verwachten dat er een foutmelding komt met "bestand niet gevonden o.i.d.

Groetjes,

Jos

 

Dat is inderdaad heel vreemd. Als je het taalbestand herbenoemt dan moet je een foutmelding krijgen of anders duidelijk zien dat er iets mis is!

 

Kan wellicht een probleem met browser caching zijn. Leeg eens de cache van je browser of gebruik tijdelijk een andere browser en log nog eens in je BO.

Link to comment
Share on other sites

Dat is inderdaad

 

 

Dat is inderdaad heel vreemd. Als je het taalbestand herbenoemt dan moet je een foutmelding krijgen of anders duidelijk zien dat er iets mis is!

 

Kan wellicht een probleem met browser caching zijn. Leeg eens de cache van je browser of gebruik tijdelijk een andere browser en log nog eens in je BO.

Hoi,

heb ik gedaan. Ik kreeg bij BO bij NL een uitroepteken te zien (een taalbestand werd verwacht maar niet gevonden) Maar bij de engelse taal niets. Ik ben nu de admin.php aan het vertalen, maar dat werkt ook niet. Ik heb alle category vervangen door categorie, maar in het BO zie ik nog steeds category staan. OOk al een keer foce compille gedaan maar niets. het lijkt als er een een keer een ander taalbestand wordt ingelezen. Het admin.php bestand is toch het enige at ik moet aanpassen?

Groetjes,

JOs

Link to comment
Share on other sites

Dus ook al een andere browser getest?

 

admin.php is inderdaad het enige taalbestand voor de BO vertalingen (los van de tabs en foutmeldingen e.d.) en je zou in elk geval effect moeten zien op de vertalingen in je voorbeeld in post nr. 6

Link to comment
Share on other sites

Dus ook al een andere browser getest?

 

admin.php is inderdaad het enige taalbestand voor de BO vertalingen (los van de tabs en foutmeldingen e.d.) en je zou in elk geval effect moeten zien op de vertalingen in je voorbeeld in post nr. 6

Ik heb ook IE geprobeerd. Wat ik zo gek vind: als ik kijk bij klantgegevens kij, komt er bijv. een knop "Ad new"Maar het vervolgveld is dan helemaal Nederlands. Het belangrijkste vind ik het produkgedeelte. Als ik een produkt wil bewerken, is dit allemaal in het engels. Dat vind diegene waar ik de site voor maak niet leuk. Maar alles is vertaald, ik snap er niets van.

Groetjes,

Jos

Link to comment
Share on other sites

Of in in de Engels admin.php iets aanpas, of in de nederlandse. Het verschijnt gewoon niet in de BO

Bijvoorbeeld: Click on a feature name to view its values and then click again if you want to hide them

Onder opties, heb ik vertaald naar: Klik op de groepsnaam om de attributen te bekijken. Klik nogmaals om ze te verbergen

Maar in het BO blijft gewoon de engelse tekst staan. Ik wordt er gek van

Link to comment
Share on other sites

Het kan zijn dat je tegen een input vars limiet aanloopt:

http://www.prestashop.com/forums/topic/158180-ps-1470-translation-problem-everything-english-again/

 

Maar een aantal zaken die je beschrijft stroken niet met de symptomen van dat probleem...

Heb je ook geprobeerd om de teksten in admin.php handmatig in een tekstbewerker aan te passen en dit te uploaden?

 

Anders weet ik het helaas ook niet meer...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...