Jump to content

[Solved] Taal aan beheerkant


Recommended Posts

Hoi,

Ik heb Prestashop geïnstalleerd met 2 talen Engels en Nederlands.

De voorkant doet het prima. Maar de beheerkant niet. Ik heb de taal ingesteld op Dutch.

Ook heb ik de tabs vertaald, maar dit lukt niet. Als ik de Engels taal van de tabs vertaal dan veranderd de tekst wel. Op de een of nader manier blijft de beheerkant op Engels sta, terwijl ik aangegeven heb dat Nederlands moet zijn. Ook de schrijfrechten op de map nl in translations staat goed.

 

Iemand enig idee wat ik niet goed doe??

Op mijn testomgeving op jossmit.eu/prestashop werkt de beheerkant wel goed met Nederlands.

 

Alvast hartelijk dank

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

 

Dit was mij ook opgevallen (v 1470) , heb toen de taal op Duits gezet en toen weer naar NL , werkte het,,dus je zou een kunnen switchen tussen EN en NL , omdat je de rest verwijderd hebt

 

Verder valt me op dat ik de mails naar admin in EN blijf houden, ondanks dat vertaling aanwezig is(niet zo een probleem) maar klopt niet ?

Link to comment
Share on other sites

Nou we het over vertalen hebben,,zie dat in v 1471 alleen de geïnstalleerde modules worden vertaald, dit zal het aantal expressies bij de meesten behoorlijk terugbrengen, waardoor problemen door max_input_vars voor een groot gedeelte tot verleden gaan behoren, verder komt hier nu :) ook een foutmelding over

 

De code van de order email naar klant wordt nog steeds vervormd, indien men in de BO voor vertaling mail kiest.

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

Ik heb Prestashop geïnstalleerd met 2 talen Engels en Nederlands.

De voorkant doet het prima. Maar de beheerkant niet. Ik heb de taal ingesteld op Dutch.

Ook heb ik de tabs vertaald, maar dit lukt niet. Als ik de Engels taal van de tabs vertaal dan veranderd de tekst wel. Op de een of nader manier blijft de beheerkant op Engels sta, terwijl ik aangegeven heb dat Nederlands moet zijn. Ook de schrijfrechten op de map nl in translations staat goed.

 

Iemand enig idee wat ik niet goed doe??

Op mijn testomgeving op jossmit.eu/prestashop werkt de beheerkant wel goed met Nederlands.

 

Alvast hartelijk dank

 

Je heb dus bij Employees de taal wel op Nederlands gezet voor het account waarmee je ingelogd bent?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bij mij was er toch meer aan de hand bij vertalen.......na upgrade

 

Warning

: file_exists() [

function.file-exists

]: open_basedir restriction in effect. File(/home/mijnsite/domains/mijnsite.nl/public_html/modules/index.php/mails) is not within the allowed path(s): (/home/mijnsite/:/tmp:/var/tmp:/usr/local/lib/php/) in

/home/mijnsiten2/domains/mijnsite.nl/public_html/iadmin/tabs/AdminTranslations.php

on line

1427

 

edit

Had de foutmelding weer aangezet die uit was door upgrade, en kon dus nu pas de melding zien

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de vorige map cache teruggezet, hiermee is foutmelding weg, echter admin mails blijven in EN taal ,

ook als ik bv Duitse taal kies voor admin winkel, vertaling NL is gewoon aanwezig in map mailalerts

Link to comment
Share on other sites

De foutmelding blijk er nog steeds te zijn (post7), als ik in BO email templates wil vertalen

verder willen de admin mails maar niet in NL taal

 

Ook doet het veld bijlagen bij product vreemd , hier zie ik af en toe dubbele invulvelden

 

 

Iemand een idee ? hier zal de volgorde niet goed zijn of iets in die geest ?

modules/index.php/mails

Link to comment
Share on other sites

Doe je best :):lol: heb de vraag ook op het EN forum geplaatst , anders zijn die je voor . ;)

 

 

Het is natuurlijk ook een gekke volgorde eerst een file en dan een map

public_html/modules/index.php/mails

 

 

 

backup teruggezet nu weer ver 1470 , krijg nog steeds mail van admin in EN (mailalerts goed geconfigureerd)

 

 

 

edit

 

heb mijn backup terugezet naar ver 1470

 

Het lukt maar niet om de mail naar admin in NL pf andere taal te krijgen, ondanks dat alles goed staat, kan tenminste niks meer bedenken

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...