Jump to content

Geen mailalerts in 1.7.


prestawal

Recommended Posts

Hallo,

Zojuist 1.7.5.0 geïnstalleerd.
Test-emailtjes versturen werkt prima. Dus de basis lijkt me in orde.

Maar mailalerts worden niet verzonden naar superadmins en zo.

Op het forum kom ik diverse meldingen tegen dat er een module voor Mailalerts geïnstalleerd moet worden.

Wat is op dit moment de status? Wat is de meest recente, native, gratis, module?

 

Dank.

 

Edited by prestawal (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

De moduleselectie is een opvallend kleine lijst in de admin. (19 modules: alle categorieën, alle statussen)

Mailalerts komt hier niet voor.

 

Als ik in de folder /modules kijk op de server dan staat daar wel netjes ps_emailalerts. Samen met nog 64 andere modules.

 

De ZIP mailalerts-master via de admin installer op de server plaatsen lukt niet. De interface zegt: This file does not seem to be a valid module zip .

Twerwijl de inhoud van de ZIP er goed uitziet. Inclusief de .xml.

 

Dus toen heb ik 'm maar zelf uitgepakt en op de server gezet.

Installeren via de admin lukt ook dan niet omdat de module niet zichtbaar wordt.

In de zoekfunctie onder Status, wordt niet één module zichtbaar.

 

De folder mailalerts-master tijdelijk op 777 gezet maar dat helpt ook niet.

 

Het lijkt wel of er iets niet klopt. Maar wat...

 

Wat denkt u?

 

Dank weer.

 

PS-Module manager.jpg

Edited by prestawal (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

die link van github is inderdaad een bestand wat even uitgepakt moet worden en handmatig via ftp geupload(wat omslachtiger). Ik heb ook gemerkt dat er soms verschil zit tussen de ene installatie van 1.7.5.0 en de andere 1.7.5.0 Kan per dag wat verschillen, alhoewel ik me er ook van bewust ben dan de meeste fouten tussen hersens en toetsenbord worden gemaakt :)

Als het u nu handmatig is gelukt zou ik het hier bij laten, en het voor kennisgeving aannemen. Ik heb vandaag nog een schone installatie gedaan en daar stond deze module er wel gewoon tussen. Vaak is er wel een plausibele verklaring voor de wat rare verschijnselen, maar kost het teveel energie om daar op te focussen en als het dan toch uiteindelijk gelukt is zeg ik maar... tis even niet anders. Ben dan ook geen ontwikkelaar en wil ook geen eindeloze tijd hieraan besteden. Dat laat ik liever aan de techneuten over :)

Succes met inrichten!

Link to comment
Share on other sites

Hi Prestawal,

Klopt het dat je niet in de modulecatalogus, maar bij de geinstalleerde modules aan het zoeken bent? Wellicht dat het daar fout gaat.
Mocht de module alsnog niet ertussen staan kun je inderdaad proberen de module te downloaden vanuit Git. Indien je kiest voor deze optie, dan komt bij het downloaden de huidige branch in de bestandsnaam te staan, in dit geval master.
Bij het uploaden van dit bestand kijkt PrestaShop naar de naam van het bestand, dus naar mailalerts-master. Hieruit wordt verder gezocht naar de map mailalerts-master en daarin mailalerts.php.

Je zou dus eerst de naam van de branch moeten verwijderen uit de bestandsnaam voordat de upload gaat werken. mailalerts-master.zip wordt dus mailalerts.zip, de map in dit zip bestand gaat ook van mailalerts-master naar mailalerts. Na het opslaan hiervan kun je de module uploaden en installeren.

Edited by Adeko.nl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ja! gelukt.

Alle stappen gedaan: de folder op de server hernoemd van mailalerts-master naar mailalerts.

De module opgezocht in de in de modulecatalogus (en dus niet in de Module Manger)

Geklikt op installeren en dat ging nu goed.

In de folder Modules staat ook nog de folder ps_emailalerts. Met hierin alleen maar een folder met de naam Mails met daarin talen-folders. Maar niks om te installeren. Geen XML en zo.
Die is kennelijk bijgeleverd in de installatie 1.7.5.0. Daar doe ik dan even niks mee, nu.

Ik ben in ieder geval geweldig geholpen. Ik ga de module nu inregelen.

Settings updated successfully !

 

Dank aan iedereen die meegeholpen heeft.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...