Jump to content

na afloop van een bestelling


Recommended Posts

Als ik een bestelling plaats, ontvang ik geen email ter bevestiging en ook geen faktuur.

Is het in te stellen dat er een bevestigingsmail komt van de bestelling en dat ook de faktuur automatisch per email naar de klant gaat?

Link to comment
Share on other sites

Email naar jezelf als klant of email naar jezelf als leverancier?

Naar jezelf als klant: heb je het verzenden van emails getest?  (onderaan de pagina Geavanceerde instellingen / E-mail  )

Heb je in de spam box gekeken?  Mijn ervaring is dat veel emails naar Gmail adressen in de spam box gaan.

Email naar jezelf als leverancier gaat via de module mailalerts (als je zelf een email wilt ontvangen als er een bestelling is geplaatst dan hoef je niet in de backoffice te kijken)

Link to comment
Share on other sites

Hallo, bedankt voor je reactie.

 

Het gaat niet om een email alert na een bestelling.

 

Het gaat mij om het volgende:

Ik als reclamebureau bestel regelmatig bij "flyeralarm"

Zodra ik daar iets bestel, krijg ik meteen een email met "uw bestelling is door ons ontvangen"

Enige tijd later ontvang ik de faktuur per email.

 

Nu heb ik als klant een bestelling geplaatst in mijn prestashop webwinkel en ik ontvang geen enkele bevestiging in welke vorm dan ook.

 

Ik heb zojuist een testmail verzonden.

Prestashop geeft de melding"Een test-e-mail is gestuurd naar het opgegeven e-mailadres." (zie screenshot)

Deze is niet verzonden naar een gmail account maar naar mijn zakelijke email.

Deze mail is na 5 minuten nog niet binnen.

 

Schermafbeelding 2018-05-07 om 13.06.41.png

Link to comment
Share on other sites

Via backoffice bestellingen een bericht sturen naar de klant (in dit geval jezelf) werk dat wel)?

Je kan eens proberen via smtp te versturen (zelfde instellingen als je in je Eigen email account gebruikt om emails mee te versturen).

Email log staat aan: geeft de log helemaal niets dan?  

Mogelijk staan de PHP instellingen het niet toe om emails va PHP te versturen.

Ik heb nooit enige problemen gehad met het ontvangen van de orderbevestiging als ik zelf een order plaatste in mijn eigen webshop

Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden, Frevab zei:

Via backoffice bestellingen een bericht sturen naar de klant (in dit geval jezelf) werk dat wel)?

Ik heb het volgende geprobeerd (zie screenshot)

Bij "1" heb ik geklikt op "email opnieuw versturen"

Toen verscheen de melding "Het bericht is verzonden naar de klant" (zie "2")

 

Maar de mail heb ik nooit ontvangen.

Schermafbeelding-2018-05-07-om-18.47.17.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dag Rob,

Dit heeft dan te maken met de configuratie van uw Hosting. Zoals @Frevab al terecht aangaf, u kunt het beste de SMTP gegevens van uw mail gebruiken om mails te versturen vanuit uw prestashop. Dan moet uw email natuurlijk wel goed geconfigureerd zijn. U kunt altijd u email score testen via: mail-tester

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Curious said:

heb je de module mailalerts wel geinstalleerd? Zonder die gebeurd er ook niets namelijk

Gaat om de orderbevesting die naar klanten gestuurd wordt heb ik begrepen. In dit geval om een besteeling op eigen naam en emailadres om te testen of alles goed werkt.   Als die al niet aankomt zal overigens mailalert ook niet aankomen denk ik.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Rob said:

mailalerts geinstalleerd. ik ga het testen. hou jullie op de hoogte. bedankt alvast

Ik ken mailalerts alleen als module om zelf een orderbevestiging te ontvangen omdat dat geen standard bericht is die vanuit Prestashop wordt verzorgd. PS verzorgd staandarad de bericht richting de klant uitgaande dat de merchant zelf de bestelling in de back office in de gaten houdt. Als je zelf toch een email wil ontvangen als er een bestelling is geplaatst, heb de mailalerts nodig. Was vroeger een standard module in PS die alleen nog geactiveerd moest worden maar tegenwoordig moet je hem zelf van de website van Prestashop halen. De tekst van de orderbevestigingsemail is dan ook anders dan die aan de klant gestuurd wordt. Zo heb ik het ervaren tenmiste. Ben echter net bezig met de conversie van mijn 1.4.9 versie webshop naar 1.7.2.4 maar daar heb ik het volgens mij niet anders gezien.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...