Jump to content

Vertaling werkt niet


Recommended Posts

Goedendag allemaal,

 

Ik ben bezig met het opzetten van een webwinkel, dus pas begonnen met PrestaShop.

Ik heb een template (transformers) gekocht. 

 

Nu is de template in het Engels, ook al staat er op de website dat het Nederlands is. 

 

Wanneer ik het probeer aan te passen (bij lokalisatie-> vertalingen), krijg ik de melding dat alle uitdrukkingen gemist worden. 

 

Zie printscreen, dit gebeurt met de gekochte template,

 

Met default bootstrap werkt de vertaling goed, 

 

http://imagizer.imageshack.us/a/img924/861/Spotsw.png

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Het is me gelukt om een vertaling van de winkel uit te voeren.


Ik heb het bestand: /themes/default-bootstrap/lang/nl.php


gekopieerd naar:  /themes/transformers/lang


Nadat ik dit heb uitgevoerd, kon ik 1010 uitdrukkingen vertalen, 79 uitdrukkingen heb ik zelf vertaald.


Nu probeer ik de modules te vertalen, maar het systeem geeft aan dat 3774 van de 5543 uitdrukkingen niet herkent kunnen worden


Dit is te veel om zelf te vertalen, is er een makkelijke manier om dit uit te voeren?


Edited by Appie40 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Al die modules hebben hun eigen nl.php. Dus die zul je ook ergens vandaan moeten kopieren.

 

Als het goed is hebben de standaard Prestashop modules waarvoor je template geen vervanger heeft gewoon een vertaling. Als de template wel een vervanger heeft zou je kunnen kijken of je de nl.php van onder de modules directory onder de root vandaan kunt halen.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt leden,

 

Vertalen van de winkel (frontoffice) is gelukt.

 

Nu nog de modules dus, als ik het goed begrijp moet ik bij een willekeurige module waarbij de vertaling wel lukt, het NL.php bestand kopieren naar de root van de modules, waar NL.php ontbreekt?

Link to comment
Share on other sites

Ik geloof dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest. Als er geen vertaling is zou je een nl.php bestand kunnen kopieren van 

 

www.jeshop.nl/modules/demodule/translations/nl.php

 

naar

 

www.jeshop.nl/themes/jetheme/modules/demodule/nl.php

 

Daarbij uiteraard even opletten dat sommige modules vertalingen in subdirectories zetten en andere niet.

Link to comment
Share on other sites

Het gaat hem toch niet worden. De modules die met de thema's zijn geinstalleerd hebben geen NL.php, zodoende kan ik deze ook niet kopieren.

Eigenaar van de thema geeft aan dat er niks anders op zit dan al die vertalingen één voor één in te gaan voeren.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...