Generaal Posted March 16, 2016 Share Posted March 16, 2016 Beste Forumlezers, Ik kijk uit naar 'n module of script om via XML mijn voorraad enz, te kunnen bijhouden van m'n leveranciers. Heeft er iemand 'n tip om dit te verwezenlijken. Hieronder 'n voorbeeld hoe het zou kunnen, verkregen van m'n leverancier. <?php // Example source code; import of leverancier productlist//// Please do not update your database every 1 hour or less! 3 Times a day is enough! Thanks!////$login = "XXXX"; // Fill in your username / customerid$password = "XXXX"; // Fill in your password$filename = "http://leverancier.com/pricelist.php?action=pricelist&productid=on&name_english=on&description_english=on&price=on&salesprice=on&stock=on&plaintext=on&admin_username=".$login."&admin_password=".$password;// This url you can create on http://leverancier.com/pricelist.php. Easily select the details you need.// Get the pricelist into an array.$lines = file($filename);// Loop through our arrayforeach ($lines as $line_num => $line) {echo "Line #<b>{$line_num}</b> : " . htmlspecialchars($line) . "<br /><BR>\n";$column = explode ( '"~"', $line ); // use the "~" as explode charecho $column[0] . " productid <BR>";echo $column[1] . " name<BR>";echo $column[2] . " info <BR>";echo $column[3] . " price <BR>";// etc // Insert / update the product in your database//Example sqlcode $sql = "INSERT INTO `product` ( `productid` , `name` , `info`) VALUES ('".$column[0]."', '".$column[1]."', '".$column[2]."')";}// www.leverancier.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Generaal Posted June 24, 2016 Author Share Posted June 24, 2016 Misschien toch eens ff Bumpen.. Heeft er iemand 'n module in gebruik om deze klus te klaren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Generaal Posted July 6, 2016 Author Share Posted July 6, 2016 Blijkbaar heeft niemand er ervaring mee, zijn er geen webshoppers die 'n integratie module gebruiken en hun ervaringen kunnen meedelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inform-All Posted July 6, 2016 Share Posted July 6, 2016 Hallo Generaal, Ik heb destijds deze module gemaakt:https://www.prestashop.com/forums/topic/521717-free-module-new-price-list/ Hiermee kan je een .csv bestand van producten & combinatie producten inladen en dan update hij automatisch de prijs. Of je gebruikt:http://addons.prestashop.com/nl/9043-xml-import-pro.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Generaal Posted July 7, 2016 Author Share Posted July 7, 2016 Zo te lezen zou het iets kunnen betekenen, inform All. Ik heb je even 'n pb gestuurd. MVG, Generaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wouter van der Horst Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Beste Generaal, Bent u eruit gekomen? Ik ben nu met hetzelfde project bezig en heb zojuist Total Import all besteld. Graag hoor ik wat bij u de oplossing is geworden. Met vriendelijke groet, Wouter van der Horst Link to comment Share on other sites More sharing options...
casapromotions Posted March 15, 2017 Share Posted March 15, 2017 Beste Wouter van der Horst, Ik ben ook op zoek naar een goed oplossing voor producten en categorieën te importeren in onze in aanmaak webshop. We zijn sinds pas begonnen en op aanraden van onze hosting was Prestashop het beste om mee te beginnen aangezien Magento iets moeilijker is voor beginners. Maar nu kom ik ook veel tegen waar ik geen kaas van heb gegeten en daarbij weinig backup te vinden is. Nogmaals ik ben een echte beginner en wil heel graag simpel de producten van mijn leverancier importeren d.m.v. een ml bestand dat ik ook kan updaten qua prijzen iedere maand en tevens van een andere leverancier een csv bestand. Hoe is het u bevallen en hoe heeft u het ervaren aangezien u een module heeft gekocht Total Import all werkt het? Mede dat alle modules toch veel geld kosten en niet wetende of het allemaal goed werkt zou ik graag advies willen ontvangen als mogelijk is. Met vriendelijke groet Monique Link to comment Share on other sites More sharing options...
casapromotions Posted March 15, 2017 Share Posted March 15, 2017 Beste Generaal, Ik zit nu met het zelfde probleem en ben benieuwd hoe je verder bent gekomen. Lees graag je reactie. Met vriendelijke groet Monique Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wouter van der Horst Posted March 15, 2017 Share Posted March 15, 2017 Beste Monique, Bij ons werkt het perfect. Je kan eventueel even mailen naar [email protected] dan kunnen we telefonisch contact hebben. Groeten, Wouter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts