Jump to content

Betalingsproblemen sinds modules update jl. 28-08


spacestar

Recommended Posts

Hoi,

 

Na een 22 tal updates van modules in de PS versie 1.6.1.1 van 28 of 29 -08 jl.
kunnen de klanten wel via iDeal betalen maar de orders worden niet doorgeboekt.

Alles is standaard niks geen toeters en bellen, alles werkte feilloos voor die 22 updates.

 

Iemand hetzelfde probleem en/of iemand DE oplossing!?

 

Mvg,

Jos...

Link to comment
Share on other sites

Ik moet vanuit de winkelwagen van die betreffende order het invullen van naam en artikel én betaling opnieuw doen.

Dit gaat trouwens wel vrij makkelijk in de PS versie 1.6.1.1

Pas daarna gaat de bevestigingsmail naar de klant en naar de webshop. (Lastig maar wel te doen).

 

Het komt niet echt prettig/vertrouwd over op de klant lijkt me, maar na mijn uitleg komen de meeste reacties als positief.

Link to comment
Share on other sites

Bij "Geadvanceerde Instellingen"> Configuratie-informatie" staan daar enige fouten aangegeven?

Ook is het misschien handig om in de shop overal de valuta te checken, misschien is het ergens fout overgezet naar dollars of andere valuta.

 

Misschien ook de log files delen zodat ik meer kan zien van de fout(en).

Link to comment
Share on other sites

Alles "foutloos"/ leeg dus :

 

-----

Configuratie informatie

Deze informatie moet verstrekt worden wanneer u een probleem op onze bugtracker of forum plaatst.

 

----

 

Alleen onderaan dit:

Missende bestanden (1)
  • huppeldepup/autoupgrade/index.php
Bijgewerkte bestanden (1)
  • huppeldepup/autoupgrade/backup/index.php
Link to comment
Share on other sites

Zie hier mijn "mail/nl map" voor wat betreft 'orders'.

order_canceled.html
order_canceled.txt
order_changed.html
order_changed.txt
order_conf.html
order_conf.txt
order_conf_cart_rules.tpl
order_conf_cart_rules.txt
order_conf_product_list.tpl
order_conf_product_list.txt
order_customer_comment.html
order_customer_comment.txt
order_merchant_comment.html
order_merchant_comment.txt
order_return_state.html
order_return_state.txt

 

Mijn site heeft 3 talen, NL, UK, DE

Link to comment
Share on other sites

Als dat alle bestanden zijn van je mail/nl map dan missen er toch wel een aantal. Het probleem is echter niet bij de Sisow module, aangezien hij bij een bankoverschrijving ook mis gaat, maar toch netjes van Sisow dat ze er naar gaan kijken. Heeft u al eens de shop op debug mode gezet en gekeken wat daar uitkomt?

Link to comment
Share on other sites

1- Nee, er zaten veel meer in de NL map maar ik had alleen de order-bestanden gekozen.

 

2- Er kwamen 2 foute 'Sisow' modules die ik niet gebruikte met foutmelding naar voren en die

heb ik meteen gewist. Ook dat hielp niet.

 

Ik zag tijdens die laatste 20-tel updates wel dat er ook een 'bankwire' update bij zat.

 

Heb ik bij PS dit gemeld, daar nog geen reactie.

Link to comment
Share on other sites

Dit komt mij bekend voor op twee manieren.

 

Op een 1.6.0 server met alleen Paypal liep de de boel redelijk vast nadat ik de module upgrades had gedaan. Als je in het order overzicht op een individuele order klikte kreeg je een pagina met een Paypal error. Of je er nog mee kon betalen heb ik niet eens geprobeerd. Ik heb het opgelost door vanaf mijn schaduw website op de localhost de oude modules directory up te loaded

 

Op een andere server heb ik een soortgelijk probleem met Sisow en PS 1.6.0. Het verschil is dat ik voor zover ik mij kan herinneren ik daar geen module upgrades heb gedaan. De problemen begonnen zomaar ineens. En ze zijn ook niet consistent: soms gaat het weer een tijdje goed. En ik heb de Sisow instelling dat het order nummer voor de betaling al moet worden aangemaakt. Dat werkt in dezen niet echt handig omdat er geen makkelijke manier is om de order alsnog verder aan te maken. Het komt erop neer dat ik een stuk of 5 tabellen handmatig in PhpMyAdmin moet invullen. Helaas geeft Sisow bij ons onze hoster de schuld. Het script van onze webshop dat door hun wordt aangeroepen om de order te voltooien zou niet reageren.

Edited by musicmaster (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sorry, ben steeds erg druk met die betalingsmodules!!

Na iedere betaling moet ik ze weer resetten en de gegevens opnieuw invoeren en weer opslaan.

Ook hetzelfde met PayPal, om gek van te worden.

 

We kregen vorige maand in één keer bijna 20 updates van PS 1.6 binnen, daarna zijn dee

betaling-module problemen begonnen.

PS heeft me wel even geholpen met een extra kolom aan te maken voor de Shop_id

Iedere dag hoop ik op nieuwe updates voor dit probleem.

Edited by spacestar (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik had soortgelijke problemen. Het bleek dat mijn template geen Prestashop 1.6.1 ondersteunde. Dat resulteerde erin dat de betalingen met Sisow op mobieltjes nooit doorgevoerd werden maar in plaats daarvan na 20 minuten gecancelled. Ik heb de situatie opgelost door een downgrade naar 1.6.0.14.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...