Jump to content

Engelse titels van producten


Lucif

Recommended Posts

Toen ik de webshop opende heb ik er nooit over nagedacht om ook aan het buitenland te leveren. Maar wij kregen steeds meer vraag vanuit Duitsland, Frankrijk en zelfs Noorwegen.

Dus inmiddels was de mogelijkheid om te bestellen vanuit daar, alleen waren de teksten nog in het Nederlands.

dus nu heb ik de taal Engels toegevoegd, en wauw, ik wist niet dat er zoveel mogelijk was!

 

Helaas ben ik nu ook op een probleem gestuit!

Namelijk: als ik een product toevoeg dan dupliceer ik deze van het vorige product wat van dezelfde serie/prijs/leverancier en dergelijke is.
 

Omdat simpelweg alles dan goed ingevuld staat, zoals de prijs, het merk, de categorie, vaak zelfs al de afbeeldingen en dergelijke.

 

Maar nu ik Engels heb geactiveerd in de webshop...zijn heeeeel veel van die 1100 producten er met dezelfde naam!
Echt geen seconde aangedacht dat je de naam van een product in meerdere talen kunt aangeven, terwijl ik geen meerdere talen heb!

 

Hoe dit op te lossen?

Ik wil dat de productnaam in het engels gewoon de productnaam is in het nederlands.

In Prestashop BO verwacht ik dit niet te kunnen, maar is er in de database een manier waarop ik alle veldjes van de engelse productnaam kan overschrijven met de Nederlandse productnaam?

Alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Nadeel alleen is dan dat ik alle CMS pagina's, categorieën, SEO en content en dergelijke ook weer opnieuw moet invullen..
Maar goed, dat is minder dan 1667 producten aanpassen haha.

 

Database scriptje zat ik ook aan te denken, kun jij me daarmee helpen?

 

In de ps_product_lang staan per product 2 regels.

De ene regel is voor NL (id_7) en de andere regel voor EN (id_1)

dus met dat database scriptje zou de link rewrite en naam veld van de nederlandse ID gekopieerd moeten worden naar de engelse ID en dat dus 1667 keer..

Geen idee hoe je dat schrijft!

Edited by Lucif (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Had al zo'n vermoeden, maar wist niet a.name en t.name enzo voor stond, dus denk laat ik het maar vragen.

Risico's moet je hiermee niet nemen, ook al back up ik wel keurig..

 

Maar het is gelukt!

Met deze code dus:

 

UPDATE `ps_product_lang` a
INNER JOIN ( SELECT b.link_rewrite, b.id_product, b.id_lang FROM `ps_product_lang` b WHERE b.id_lang=7) t ON
a.id_product = t.id_product AND a.id_lang != t.id_lang
SET a.link_rewrite=t.link_rewrite

 

Bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...