Jump to content

geen landenlijst bij registratie klant


Frevab

Recommended Posts

In versie 1.4.9.0 hebben klanten die een account aanmaken via een iPad geen keuze uit landen maar staat er standaard Italië wat ze dus niet kunnen veranderen in een ander land omdat er maar uit een gekozen kan worden.

 

Is dit op te lossen?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

iemand nog een idee waar dit aan kan liggen?

 

een andere consument had een soortgelijk probleem met onze winkel (v1.4.9.0): consument had de gast account omgezet in een klant account en een (factuur/aflever)adres verwijderd. Wilde toen een nieuw adres toevoegen maar kon alleen uit land Italië kiezen, geen andere landen werden getoond (staan normaal een hele rits met landen). 

Hij werk met een Dell PC met os Windows 8.1

Is dit een PS probleem of een template probleem ?  (onze shop gebruikt geen default PS template).

Link to comment
Share on other sites

Dank Musicmaster voor je reactie.

 

Je bedoelt denk ik Geolocation. Daar heb ik een lijst van zo'n 11 landen aanstaan. De andere landen kunnen de webshop niet zien. In de lijst die de webshop wel kunnen zien is Nederland, Italie en anderen

Ik heb wel gezien dat als je Geolocation aanzet, de prijzen in de back office anders getoond worden. Ik heb de prijzen in eerste instatntie incl btw ingevoerd. Na het aanzetten van geolocation staan de prijs er excl btw terwijl de btw wel aanstaat. Tevens melden de stats dat er geen orders geplaatst zijn achter de dagelijkse notatie van bezoekers, maar die zijn er wel en staan keurig onder de tab Orders.

 

Het probleem met de landenlijst lijkt meer een probleem met de browser. Als ik het zelf doe zie ik wel de volledige keuze lijst met alle landen maar als een klant op een andere os-systeem een account wil wijzigen heeft u maar de keuze uit één land, tw Italy.

 

Waarom gebruik ik Geolocation: om mijn vertalingen te beschermen. Mijn Engelse toeleverancier wil zelf in Nederland gaan verkopen en kan anders mijn teksten simpelweg van mijn site afhalen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

De laatste paar dagen weer veel klanten die dit probleem melden.

Probleem blijkt niet zo zeer in computer/OS/browser combinatie te zitten.

Als een klant een account aanmaakt krijgt hij de complete landenlijst waar hij uit kan kiezen. Als hij later een adres wil toevoegen of wijzigen kan hij alleen uit Italië kiezen. Ook bij het adres wat bij de aanmaken van het account werd aangemaakt staat nu ineens als land Italie en is er ook alleen maar de keuze Italie. Dit blijkt echter alleen een waargave te zijn en dit staat niet in de database want de verwerking van de vrachtkosten loopt goed (op basis van Nederland).

 

Waar kan dit probleem vandaan komen?   PS of Template (ziet PS) ?  Wie kan mij verder helpen ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...