Jump to content

Problemer med backoffice & htaccess


Beautiful Makeup

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg har fået en underlig fejl på min shop. Når jeg prøver at tilgå mit backoffice, får jeg en 404-fejl (page-not-found). Hvis jeg så sletter min htaccess-fil, kan jeg godt tilgå mit backoffice. Men så virker de "user friendly" url'er i front office ikke. Hvis jeg så tvinger shoppen til at generere en ny htaccess-fil, ved at deaktivere de "user friendly" url'er og aktivere dem igen, får jeg igen samme fejl.

 

Jeg har været i dialog med Meebox, om hvorvidt det kan have noget at gøre med dem - men det mener de ikke. Jeg hælder dog stærkt til at fejlen ligger der, da det passer nogenlunde sammen med at de har opdateret til Apache 2.4.

 

Jeg køre Prestashop vers. 1.5.1.0.

 

Er der nogen der har en ide til hvor fejlen kan ligge?

 

Mvh. Jean

Link to comment
Share on other sites

Hej Beautiful Makeup,

Jeg vil blot understrege hvad vores tekniskeafdeling allerede har sagt. Din sag har været diskuteret internt i Meebox' support-afdeling, og alle er enige om, at fejlen, desværre, ligger hos Prestashop - ikke hos os -  og derfor er der ikke noget vi som sådan kan gøre ved det, da vi ikke yder support på det område (CMS-systemer) :-).

Jeg håber at du får rettet problemet med Prestashop, så alt igen kommer til at fungere.

Mvh
Casper Ackermann
Community manager, Meebox.net.
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sammenlignet hvad der står under SEO & URLS" på min rigtige shop og på min testshop, og det er det er ens - på min testshop er der ingen problemer.

 

Jeg har også prøvet at bruge testshoppens htaccess-fil på min rigtige shop (omdøbte alle url'er naturligvis), men uden held.

 

Jeg har så prøvet at sidde og udkommentere forskellige linier i htaccess-filen og er kommet frem til, at hvis jeg udkommentere disse 2 linjer kan jeg tilgå mit backoffice - desværre giver alle sider på frontenden, undtagen forsiden, 404 fejl. :-)

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.beautifulmakeup.dk$
RewriteRule ^.*$ %{ENV:REWRITEBASE}index.php [NC,L]

Det er meget mystisk for både shoppen og testshoppen ligger på samme server hos Meebox. Den eneste forskel er at www.beautifulmakeup.dk er hoveddomænet, og jeg har derfor flg. htaccess-fil liggende for at flytte domænet ned i en undermappe:

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www.)?beautifulmakeup.dk$
# (i stedet for "ditdomæne.dk", indsætter du dit eget domænenavn)
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/beautifulmakeup.dk/
# (ændre "mappe" til den mappe du vil bruge til domænet)
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*)$ /beautifulmakeup.dk/$1
# (ændre "mappe" til den mappe du vil bruge til domænet)
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www.)?beautifulmakeup.dk$
# (i stedet for "ditdomæne.dk", indsætter du dit eget domænenavn)
RewriteRule ^(/)?$ beautifulmakeup.dk/ [L]
# (ændre "mappe" til den mappe du vil bruge til domænet)

Kan det have noget at gøre med den?

 

/Jean
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...