Jump to content

Sitemap.xml Multishop (SOLVED)


RLGIGA

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik heb een Prestashop configuratie waar in ik multistore draai.

Hiervoor heb ik dus een sitemap.xml gemaakt via de module.

Wat blijkt nu, als ik dit doe genereert Prestashop dit alleen voor mijn default shop en niet voor de 2de shop.

 

Ik zou graag willen dat als ik iedere shop appart een xml file laat genereren dat het ene bestand ge.sitemap.xml genoemd word en de andere zb.sitemap.xml genoemd word.

 

Dus nu mijn vraag aan jullie. Hoe doe ik dit?

 

En het leuke is ook nog dat wij zo een grote data base hebben dat prestashop voor alles wat ik laat genereren 5 .xml bestanden nodig heeft.

 

 

 

Ik hoor graag van jullie.

 

MVG

RLGIGA

Edited by RLGIGA (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Ik heb een Prestashop configuratie waar in ik multistore draai.

Hiervoor heb ik dus een sitemap.xml gemaakt via de module.

Wat blijkt nu, als ik dit doe genereert Prestashop dit alleen voor mijn default shop en niet voor de 2de shop.

 

Ik zou graag willen dat als ik iedere shop appart een xml file laat genereren dat het ene bestand ge.sitemap.xml genoemd word en de andere zb.sitemap.xml genoemd word.

 

Dus nu mijn vraag aan jullie. Hoe doe ik dit?

 

En het leuke is ook nog dat wij zo een grote data base hebben dat prestashop voor alles wat ik laat genereren 5 .xml bestanden nodig heeft.

 

 

 

Ik hoor graag van jullie.

 

MVG

RLGIGA

Dat is niet bijzonder, elke taal krijgt z'n eigen sitemap.

Sitemap en multishop weet ik zo niet, zal ik moeten uitzoeken (tenzij iemand anders hier ervaring mee heeft).

Link to comment
Share on other sites

In modules/gsitemap/gsitemap.php

 

Gegeven naam lijkt dit te zijn:

file_put_contents(dirname(__FILE__).'/../../'.$this->context->shop->id.'_index_sitemap.xml', $xml_feed->asXML());

(id van shop)_index_sitmap.xml

dus iets van 01.index_sitemap.xml

 

Mocht je de 01 willen veranderen in de taal, dan zou je bijv:

 

file_put_contents(dirname(__FILE__).'/../../'.$this->context->shop->name.'_index_sitemap.xml', $xml_feed->asXML());

 

kunnen gebruiken

Weet niet of 'ge' en 'z.b.' je winkel-namen zijn?

 

Hoop dat dit helpt,

pascal

Link to comment
Share on other sites

In modules/gsitemap/gsitemap.php

 

Gegeven naam lijkt dit te zijn:

file_put_contents(dirname(__FILE__).'/../../'.$this->context->shop->id.'_index_sitemap.xml', $xml_feed->asXML());

(id van shop)_index_sitmap.xml

dus iets van 01.index_sitemap.xml

 

Mocht je de 01 willen veranderen in de taal, dan zou je bijv:

 

file_put_contents(dirname(__FILE__).'/../../'.$this->context->shop->name.'_index_sitemap.xml', $xml_feed->asXML());

 

kunnen gebruiken

Weet niet of 'ge' en 'z.b.' je winkel-namen zijn?

 

Hoop dat dit helpt,

pascal

shop name? Word dan niet de naam van de shop (Al dan niet met spaties/tekens) ingevoegd? Ik zou dan eerder een substring van de shop domain of shop url gebruiken
Link to comment
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

In ieder geval voor jullie hulp.

Ik heb nog wat dingen geprobeerd en dergelijken.

Alleen het euvel waar ik nu op kom is dat ik alleen maar een .xml file kan genereren voor 1 shop en niet voor de andere shop terwijl ik wel bovenin de juiste shop selecteer.

Dus alleen mijn hoofdshop kan deze bestanden aanmaken.

 

De vraag van jullie wat GE en ZB is

Ge=Gigaelektro

Zb= zobesteld

 

Dit zijn mijn 2 shop namen.

 

Ik hoor graag van jullie hoe ik het dan voor mekaar kan krijgen om op 2 verschillende sites 2 verschillende xml file te genereren in prestashop terwijl ik multishop draai.

 

Alvast bedankt.

 

RLGIGA

Edited by RLGIGA (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hi giga,

 

Ik heb nog eens even gegoogled, en er blijken inderdaad problemen te zijn met de google-sitemap module. Meerdere mensen ondervonden het zelfde probleem als jij. Een paar mensen menen dat het opgelost is in een nieuwe versie 2.2.5. Zie thread hier:

http://www.prestashop.com/forums/topic/246377-sitemap-module-and-multistore-configuration/

 

Weet niet of je daar iets mee kunt?

 

Mijn €0.02,

pascal

Link to comment
Share on other sites

ik heb het nu opgelost.

Aangezien de 2 shops precies de zelfde indeling hebben met de zelfde id nummers van de catergorien en producten heb ik alles wat gigaelektro was veranderd naar zobesteld.

 

Nu staat alles ook online dus dit was een goede oplossing.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...