Jump to content

Opleiding prestashop


vermiljoenshop

Recommended Posts

wat wil je leren ?

als het over de werking gaat ,,

gewoon zelfstudie ,

er zijn mensen die webshops bouwen en je daar een uurtje wegwijs in wordt gemaakt

 

de beste leermeester is nog altijd zelf leren ,,

pak eventueel een handleiding van de shop erbij en

maak een testshop , maak er een backup van en ga proberen en doen

als de shop niet meer werkt zet je de backup terug en je kan weer verder je gang gaan ,,,

zo leer je de shop beter kennen dan welke cursus dan ook ,,

engelse handleiding : http://doc.prestasho...h+documentation

 

succes

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

Ik heb recent de webshop www.vermiljoenshop.be overgenomen en de vorige eigenaars hebben alles opgestart met prestashop.

Ik heb al het een en het ander onder de knie, maar ik denk dat er veel meer in zit dan dat ik er al van ken.

Dingen proberen, daar ben ik wat angstig voor. Ik wil niet alles eraf gooien zonder dat ik her door heb... Een back-up maken is een optie, maar de website wordt bijna constant bezocht en ook bestellingen worden geplaatst. stel dat ik de back-up dan terug zet en bestelling in tussentijd mis? Klinkt misschien dom allemaal, maar ik ben een redelijke leek op het gebied van ICT.

Dus,... wie kan me helpen?

Iemand in de buurt van Beringen misschien? Een paar uurtjes met een expert doet ook al veel!

 

Hartelijk dank!

Link to comment
Share on other sites

hoi ,

het is inderdaad niet verstandig om in een lopende winkel eea te gaan uittesten ,,

wat wel dus een mogelijkheid is wat ik al aangaf om een testshop te maken

dus naast je lopende shop een testshop neer te zetten ,,

hier kan je dan mee aan de slag gaan ,,

 

zelf denk ik niet dat er specifieke cursussen worden gegeven,,

 

en zal het wel wellicht iemand zijn die bij jullie in de buurt zit die tekst en uiteg wilt geven,,

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

- kopieer al de files naar je lokale pc - naar je localhost of een subdirectory daarvan

- exporteer vanuit Mysql je complete database

- importeer deze export file in Mysql op je pc

- pas de file settings.inc.php aan met o.a. de gegevens van je lokale database (password, database naam en zo)

- vervolgens moet je nog wat kleine dingetjes in je database aanpassen zoals de directory waar je shop staat. Maar dat verschilt een beetje per Prestashop versie.

 

Er staat vast wel ergens in dit forum een betere uitleg, maar dit is het in grote lijnen.

Link to comment
Share on other sites

Korte uitleg hoe je eerst je PC voorbereidt en dan Prestashop installeert kun je hier lezen:

http://www.rean.nl/prestashop-installeren-binnen-een-lokale-ontwikkelomgeving/

 

Om slechts de werking te bekijken hoef je niet speciaal je werkende database te kopieren, je kunt gewoon met de demo database beginnen en je eigen producten toevoegen, attributen aanmaken, voorraad beheer bekijken, het orderproces doorgronden etc.

 

succes!

pascal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...