Jump to content

Blocklayered Filter Vraagjes


musicmaster

Recommended Posts

Hi,

Ik wil graag een filter installeren. Maar als ik blocklayered op mijn testsetting (PS 1.4.9) installeer op de shop dan loop ik tegen verscheidene problemen aan:

 

- Blocklayered lijkt niet onder een minimum prijs van 1 euro te kunnen zakken. Maar ik heb een aantal producten van 50 of 60 cent.

 

- Misschien dat het aan mijn layout ligt maar als ik de settings van mijn filter verander verandert alleen het aantal in de kop van de pagina. De pagina blijft alle artikelen vertonen. Weet iemand hoe dit in de software is geïmplementeerd?

 

- Ik zou graag de tags willen gebruiken om op te filteren. Dat lijkt mij tenminste de meest logische manier. Ik heb bijvoorbeeld een pagina schepsnoep en daar zou ik graag in mijn filter termen als salmiak en drop willen hebben en het lijkt mij het meest logisch dat zo te doen. Op die manier zou je ook combinaties (snoep dat zowel salmiak als drop bevat) kunnen verwerken.

 

Ik zou graag horen wat anderen voor ervaringen met het filter hebben en wat er voor oplossingen zijn.

Link to comment
Share on other sites

- Blocklayered lijkt niet onder een minimum prijs van 1 euro te kunnen zakken. Maar ik heb een aantal producten van 50 of 60 cent.

Moet wel mogelijk zijn. Is waarschijnlijk een kleine aanpassing. Kan ik voor je uitzoeken

- Misschien dat het aan mijn layout ligt maar als ik de settings van mijn filter verander verandert alleen het aantal in de kop van de pagina. De pagina blijft alle artikelen vertonen. Weet iemand hoe dit in de software is geïmplementeerd?

 

Met andere woorden, de producten worden niet gefilterd? Dan zou aan de layout/theme/template kunnen liggen maar kan ik onderzoeken.

- Ik zou graag de tags willen gebruiken om op te filteren. Dat lijkt mij tenminste de meest logische manier. Ik heb bijvoorbeeld een pagina schepsnoep en daar zou ik graag in mijn filter termen als salmiak en drop willen hebben en het lijkt mij het meest logisch dat zo te doen. Op die manier zou je ook combinaties (snoep dat zowel salmiak als drop bevat) kunnen verwerken.

Om dit te bereiken zou ik naast de tags de producten voorzien van features/kenmerken, deze kun je namelijk al filteren in de layered navigation.
Link to comment
Share on other sites

In functie getProducts (in /modules/blocklayered/blocklayered.php)

kun je volgende code aanpassen om kleiner dan 1 Euro aan te kunnen:

 

 

$start = (int)($p - $range);

if ($start < 1)

$start = 1;

 

verander in

 

$start = (int)($p - $range);

if ($start < 0.01)

$start = 0.01; // start bij 1 eurocent

 

 

N.B. Override de file eerst voordat je de aanpassing maakt:

als deze nog niet bestaat, copieer de bovengenoemde file naar:

/themes/<jouw huidige theme folder>/modules/blocklayered/blocklayered.php

en doe de aanpassing in deze file. Zo knoei je niet met de originele PS files, en is upgraden eenvoudiger...

 

My 2 (euro)cents,

Pascal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...