Jump to content

Problem med Payson.Uppdaterad info


Lustfull

Recommended Posts

Har tagit hem sista paysonmodulen som ska vara kompatibel med prestashop 1.4.8.2.

Får felmeddelande "

Paysonköpet kunde EJ verifieras

Warning : the secure key is empty, check your payment account before validation

 

Betalning har kommit in till Payson men detta visas i BO och i kundens mail.

Någon som vet vad man gör för att fixa detta??

 

H

Susanne

 

Var i kontakt med Payson och fick förslag på att ändra i validation.php men tyvärr funkade inte det.

Så jag var åter i kontakt med Paysons support och får då detta underbara svar!!

 

"Hej!

Det är lite skum att modulen inte fungerar för några få butiker. De får samma meddelande

EJ verifieras

Warning : the secure key is empty, check your payment account before validation

Det är kanske någon inställning i din Prestashop som gör att modulen inte fungerar rätt, men vi vet inte exakt vilken.

Vi kommer att utveckla en ny modulen till den senaste Prestashop och det kommer

dröja ett par månader innan modulen är klar. Vi kontaktar dig när

modulen är färdig."

 

Men seriöst, ni tror väl inte på fullaste allvar att folk kan vänta ett par månader på att ni ska fixa problemet??

Antar då att det finns fler därute som har samma problem som jag har, har ni lyckats fixa detta eller har ni köpt modul,alt valt annan betalningsmetod??

/Susanne

Edited by Lustfull (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Problemet beror på när de skapar beställningen i modulen, de skickar inte med en korrekt secure_key, eller ingen alls till funktionen som skapar beställningen.

 

- ruilong, menar du att felen uppstår i Paysons modul, eller att kunden gör fel?

 

Vi / kunderna har haft flera problem senaste 3-4 veckorna, oftast samma felmeddelande som Susanne.

Ibland "tar inte" betalningen enligt kunderna. Vissa har då bytt till faktura, som fungerat...

Vi kör Prestashop 1.4.6.2 och Paysons modul 1.0, tror jag den heter.

Payson har nyligen släppt en ny version, kan ev. ändringar i deras system orsakat problemen för vår äldre version tro??

Vi har inte haft några som helst problem med Paysonmodulen tidigare!

 

Jag ringde kundtjänsten i början av veckan och fick ett mail med en länk till support/rapportsidan. Har skickat felbeskrivning & alla begärda uppgifter via den till Payson, som inte svarade. Ett par tre dagar senare fick flera kunder felmedd. och kraschade köp, men beställningsmailet kommer fram till oss. Då mailade jag igen via deras vanliga kontaktformulär och fick som enda svar frågor om typ av butik, Paysonversion m.m.

Jag inser att de rimligen inte kan koppla ihop ett meddelande med ett annat, men det hade underlättat om de läst min första felrapport!

 

De tre senaste köpen har dock fungerat fint, men det här börjar bli rätt så stressande.

 

/Weronicha

Edited by Källan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag har också uppdaterat, och det tycktes fungera fint (frånsett att texten när jag kommer tillbaka till shopen är på engelska...) tills idag:

 

Paysonköpet kunde EJ verifieras

Warning : the secure key is empty, check your payment account before validation

 

Kunden skickade genast ett mail:

"Hejsan!

 

Mitt internet låste sig så fick aldrig igenom betalningen. Kan ni stryka ordern och att jag lägger en ny eller hur löser jag det lättast?"

 

Det är inte första kunden som säger något liknande, finns det fortfarande uppringt modem? Eller är det eg. Paysonmodulen som låser sig?

Problemet är att det sedan inte går att genomföra köpet i en sådan här varukorg.

Vår erfarenhet är att den även måste makuleras innan kunden kan göra ett nytt köp, vilket i det här faller resulterade i att kunden struntade i affären...

 

Det är inte hållbart med sådana fel/problem vid betalning i shopen. Och detta har uppstått de sista veckorna.

Hade det berott på "skit bakom tangenterna" hos så många kunder så borde det ha inträffat för länge sedan.

 

/Weronicha

Edited by Källan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

La ner payson helt vad det gäller faktura. Alldeles för mycket krabb å energiåtgång på fel saker att hålla på med deras jävla strul. Blir Svea för fakturor from nu.

Flytta kortbetalning från payson ligger väl inte helt långt borta heller, den tycker jag dock har fungerat bra tillsammans med prestaworks modul och den icke inloggningskrävande varianten.

Link to comment
Share on other sites

Den fungerade nog bättre... men där var man tvungen att gå in och skicka varje faktura manuellt också va, det är segt =)

 

Nä men det har bara varit mycket strul och det kändes opålitligt på något sätt så valde att hoppa av det.

Sen är det ekonomiskt bättre deal att köra Svea också... är nästan halva priset per faktura i avgifter mot payson så den månadskostnad som finns äts rätt snart upp.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Lånar denna tråden eftersom man inte kan skapa nya...

Konfigurerar för tillfället min shop med att köra Paysons modul för 1.5 och den verkar funka fint i testmode iaf!

 

Men var ändrar man bekräftelsesidan?

 

Just nu ser den ut såhär:

 

Din beställning på Butik är klar.
Du har valt Payson direkt.
Din beställning kommer att skickas inom kort.
För eventuella frågor eller för ytterligare information, vänligen kontakta vår kundtjänst. kundsupport.

 

Dvs en konstig dubbelskrivning på slutet och lite halvkass svenska.

Var hittar man dessa texter? Hittar inget i translations eller order-confirmation.tpl....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Någon som provat senaste Payson-modulen till det mäkta buggiga 1.5.4?

Känns lite som en ständig katt-och-råtta-lek med dessa uppdateringar av PS, tema och moduler... Man får ligga steget bakom hela tiden känns det som, för att undvika div. problem.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Payson är tyvärr ett riktigt skämt, deras support är horribel.

Ligger nu i det läget att jag får meddela kunderna manuellt att deras betalning visst har registrerats och att deras beställning är under behandling.

Kan någon ge tips om bra alternativ till Paysons direktbetalning förutom Paypal?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hej Supermange!

 

Allt är klart med Billmate och Teller (inlösenavtalet), vi väntar bara på att VISA och MasterCard ska registrera avtalet i sina system sen är det klart att köra igång. (jag var rätt seg med att få iväg alla papper men Billmate & Teller fixade sedan allt på under en vecka) Jag har testkört modulen i min ÅF-butik på PS 1.5 och det fungerar supert. :)

 

Vi har även staten som kund och de accepterar bara 30-dagarsfaktura, inga problem med Billmate, bara att gå in och ändra manuellt från 14 till 30 dagar. Det går att få/göra en del egna lösningar, försök något av detta med Payson...

Däremot fungerade inte 1.5-modulen i 1.4.6.2 som jag har i privatkundsshopen så Billmates utvecklare har jobbar i ca. 30 timmar den här veckan med att anpassa den för 1.4.6.2  Mycket av den tiden är jag rädd beror på att öresavrundningen inte fungerade som den ska, troligen pga. OnePageCheckout-modulen från www.canin.sk  Revisorn har klagat på det tidigare, hon får räkna om momsen på alla fakturor och jag hoppas nu på hjälp från utvecklaren med det problemet.

 

Billmate har jobbat via min backoffice och ftp och modulen fungerar perfekt nu, snacka om service, den är verkligen outstanding hos dem!

Jag har fått återkoppling hela vägen via mail och telefon, "hör av dig om det är något du funderar över" säger de och står för det också. Snabba svar även på kvällstid.

Jag tror att jag kommer bli supernöjd med Billmate när vi kan börja köra i skarpt läge. :D

 

/Weronicha

Edited by Källan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ett annat plus med Billmate är att de erbjuder en variant på Fakturaköp där jag kan ta risken mot halverad %-kostnad som de kallar Fakturaservice. Det passar perfekt med mina kända ÅF-kunder. Med nya ÅF kan jag börja med Fakturaköp för att sedan växla över till den billigare modellen Fakturaservice. Har inte sett sådana möjligheter hos andra.

 

Att även köra ÅF via Billmate kommer att spara oss mycket tid när vi slipper hålla koll på om de betalt eller inte, och de kan även välja delfaktura vilket kommer att passa ett par av våra återförsäljare.

 

/Weronicha

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...