Jump to content

[solved] BTW verhogen naar 21%


ivo2652

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Dit scriptje zou je eventueel ook kunnen gebruiken. Het past het BTW tarief aan en verlaagt alle netto prijzen zodat de bruto prijzen gelijk blijven. Als je dat laatste niet wilt kun je dat deel van het script eruit halen.

 

Het moet gekopiëerd worden naar de admin directory en dan gerund in je browser als

www.myshop.nl/myadmin/btw.php

 

Maak eerst een backup en check alles achteraf. Ik heb het voor mijn shop geschreven en daar werkt het maar dat is natuurlijk geen garantie voor de jouwe.

btw.zip

Edited by musicmaster (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dit scriptje zou je eventueel ook kunnen gebruiken.

 

Het moet gekopiëerd worden naar de admin directory en dan gerund in je browser als

www.myshop.nl/myadmin/btw.php

 

Maak eerst een backup en check alles achteraf. Ik heb het voor mijn shop geschreven en daar werkt het maar dat is natuurlijk geen garantie voor de jouwe.

 

Ik heb je scriptje eens bekeken en het past, na het verhogen van het btw tarief, ook de geljik de netto prijzen aan zodat de bruto prijzen op dezelfde peil blijven als voor de btw verhoging. Dus het doet iets vergelijkbaars met de module beschreven in de 2de link van Frens.

 

Erg handig natuurlijk, maar het is wel zo handig om dit laatste punt duidelijk te vermelden, dat blijkt namelijk niet uit je bericht :)

 

Ook gaat het script uit van een vaste naam en ID van het huidige 19% btw-tarief. Als dit anders is dan werkt het niet.

Edited by AKJV (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

ik heb het op een heel simpele manier gedaan.

payment ->taxes -> btw19%, op bewerken klikken (is bij mij 1e ID) dan kun je de naam veranderen naar 21% en tarief wijzigen van 19.000 % naar 21.000 %. geen idee of het de correcte manier was, maar t werkt alle 19% is nu 21% :)

 

nu is het alleen nog zaak om inkoopsprijzen enzo te gaan controleren en evt wijzigen, maar de klant heeft nu in ieder geval 21% op zijn factuur staan..

Edited by omdatikietsmoetverzinnen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

ik heb het op een heel simpele manier gedaan.

payment ->taxes -> btw19%, op bewerken klikken (is bij mij 1e ID) dan kun je de naam veranderen naar 21% en tarief wijzigen van 19.000 % naar 21.000 %. geen idee of het de correcte manier was, maar t werkt alle 19% is nu 21% :)

 

nu is het alleen nog zaak om inkoopsprijzen enzo te gaan controleren en evt wijzigen, maar de klant heeft nu in ieder geval 21% op zijn factuur staan..

 

Zie de posts van "Frens" hierboven

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...