Jump to content

I have a problem while sending an email


ZiedDams

Recommended Posts

Hi , Im using the

Mail::Send

function to send an email but it's not sending it and get this message in the log

translation.WARNING: Translation not found. {"id":"displayOneClick","domain":"messages","locale":"fr-FR"} []

even if i try send a test email from the back-office (in the email menu)  it doesn't work

Link to comment
Share on other sites

Just now, idnovate.com said:

This error is not related with this problem.

Which is your configuration for sending emails?

Hello @idnovate.com thank you for your time

this is my configuration

1652560954_Capturedcran2022-06-07150830.thumb.png.0cf7d58d6e877d78e09bed9ec9a36214.png

 

i kinda have a weird problem when i try to send an email to [email protected] it doesn't work but if i try a custom domain like [email protected] it work .

any hints form you will help, thank you again

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, ZiedDams said:

do you mean i create PHP file in the root and use the Mail::Send function with hard-coded parameters and call it in the URL ?

you find testmail php files on the net and test your mail config. also you need to check if your mails are not hung in line.  

Link to comment
Share on other sites

Just now, Nickz said:

you find testmail php files on the net and test your mail config. also you need to check if your mails are not hung in line.  

i create the file with this script

 

        ini_set( 'display_errors', 1 );
        error_reporting( E_ALL );
        $from = "[email protected]"; // i used my prestashop instance email 
        $to = "[email protected]"; // here i used my personal email 
        $subject = "PHP Mail Test script";
        $message = "This is a test to check the PHP Mail functionality";
        $headers = "From:" . $from;
        mail($to,$subject,$message, $headers);
        echo "Test email sent";

It tell me Test email sent but nothing is send to my personal email

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, ZiedDams said:

It tell me Test email sent but nothing is send to my personal email

What kind of mail program do you use? On Exim you could try this:

unfreeze a single message: exim -Mt messageid
unfreeze the entire queue and resend: exim4 -qff
remove all frozen messages: exiqgrep -z -i | xargs exim -Mrm
exim -bp | exiqgrep -i | xargs exim -Mrm  - besser

 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Nickz said:

What kind of mail program do you use? On Exim you could try this:

unfreeze a single message: exim -Mt messageid
unfreeze the entire queue and resend: exim4 -qff
remove all frozen messages: exiqgrep -z -i | xargs exim -Mrm
exim -bp | exiqgrep -i | xargs exim -Mrm  - besser

 

Im not using any mail program , just the default email parameters in Prestashop

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, ZiedDams said:

Im not using any mail program , just the default email parameters in Prestashop

the server needs a mail program to send out mails, at least after my understanding. What kind of control panel do you use? Have you installed bind9?

Link to comment
Share on other sites

Just now, Nickz said:

the server needs a mail program to send out mails, at least after my understanding. What kind of control panel do you use? Have you installed bind9?

i understand you now  , sadly i don't have any access to that panel  , what kind of configuration i must do there ?

Link to comment
Share on other sites

Just now, Nickz said:

well then check what mail programs are there, check for bind, exim

sorry but i did find a way to get this in formation using the terminal , in the other hand i used your command and i got this

 exim: No such file or directory

also with this command

postconf mail_version

and i got this

mail_version = 3.4.13

 

Link to comment
Share on other sites

La plupart des hébergeurs ne supportent plus la méthode par défaut de PrestaShop pour l'envoie des mails. Que cela soit un serveur mutualisé ou VPS. J'ai été affronté a ce type de problème. 

Configure le SMTP. Cela est suffisant pour résoudre ton problème normalement.

Je suis déjà à 3 migrations vers le SMTP. Avec l'offre de base de mon hébergeur, tout marchait très bien, dès que j'ai changé de formule, le problème est venu et le support technique m'a fait savoir que la nouvelle offre ne supporte pas fonction d'envoi des mails par défaut de PrestaShop.

 

Donc pour moi le problème doit venir de la

 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, michel123 said:

La plupart des hébergeurs ne supportent plus la méthode par défaut de PrestaShop pour l'envoie des mails. Que cela soit un serveur mutualisé ou VPS. J'ai été affronté a ce type de problème. 

Configure le SMTP. Cela est suffisant pour résoudre ton problème normalement.

Je suis déjà à 3 migrations vers le SMTP. Avec l'offre de base de mon hébergeur, tout marchait très bien, dès que j'ai changé de formule, le problème est venu et le support technique m'a fait savoir que la nouvelle offre ne supporte pas fonction d'envoi des mails par défaut de PrestaShop.

 

Donc pour moi le problème doit venir de la

 

Merci pour votre réponce , mon problém est un peut bizard , car mon instance prestashop ne peut pas envoyer d'e-mail pour le @gmail  emails mes si l'email avec un nom domain personalisée le mail sera envoyé

Link to comment
Share on other sites

Vous avez configuré votre gmail pour ça? si oui dans ce cas vous allez recevoir un mail sur 20 et le reste sera bloqué par votre serveur. Suivez plutôt la procédure suivante pour votre problème.

Assurez-vous que l'émetteur soit votre email serveur(aaa@votredomain) qui est configuré en SMTP dans votre backoffice et le receveur votre boite mail @gmail

Certain serveur autorise les sorties d'adresse publique de temps a autre. Et ces mêmes serveurs leur bloque pour raison de sécurité.

 

J'ai eu à développer un module de paiement qui devait utiliser plusieurs adresses mail. Et j'ai été affronté à ton problème.

Pour le résoudre, j'ai configuré mon PrestaShop en mode SMTP, puis j'ai mise l'email émetteur le mail pro qui, c'est configurer dans le SMTP, et le récepteur pouvait être gmail ou yahoo , bref un mail publique. et je n'avais plus eu ce problème.

 

Link to comment
Share on other sites

Just now, michel123 said:

Vous avez configuré votre gmail pour ça? si oui dans ce cas vous allez recevoir un mail sur 20 et le reste sera bloqué par votre serveur. Suivez plutôt la procédure suivante pour votre problème.

Assurez-vous que l'émetteur soit votre email serveur(aaa@votredomain) qui est configuré en SMTP dans votre backoffice et le receveur votre boite mail @gmail

Certain serveur autorise les sorties d'adresse publique de temps a autre. Et ces mêmes serveurs leur bloque pour raison de sécurité.

 

J'ai eu à développer un module de paiement qui devait utiliser plusieurs adresses mail. Et j'ai été affronté à ton problème.

Pour le résoudre, j'ai configuré mon PrestaShop en mode SMTP, puis j'ai mise l'email émetteur le mail pro qui, c'est configurer dans le SMTP, et le récepteur pouvait être gmail ou yahoo , bref un mail publique. et je n'avais plus eu ce problème.

 

Thank you , i will try this and let you know

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...