Jump to content

(soved)Hur ta betalt för olika betalningsmetod?PF tex


Zigma

Recommended Posts

Nån som vet hur man ska gå till väga om man vill ta betalt för olika betalningsmetoder, så att extraavgiften adderas till totala summan?
Tex summa = 200 kr inkl frakt, välj postförskott, ja då kostar det 45 kr extra. Modulen ska ska då beräkna om det till 245 kr som är den totala summan kunden ska betala.

Link to comment
Share on other sites

Hej Zigma,

teoretiskt ja, med samma metod som i PF då, att den extra summan läggs på som extra fraktkostnad, dock tror jag generellt sett att det är bättre om du höjer produktpriset 1-2 kr så att det täcker den avgiften, folk har en tendens att inte avsluta köp när de får betala extra för att betala så att säga. Enligt min erfarenhet iaf, men det kanske är annorlunda i din bransh?

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jo, det du säger stämmer nog rätt bra med de flesta branscher. Jag har velat lite hit och dit om jag ska ta avgift eller ej på detta.
I och med att butiken är helt ny funderar jag på att skippa certitrade pga av det dyra avgifterna till att börja med och istället ta kreditor, postförskott samt förskottsbetalning.

Hur var det nu, hade kreditor en modul för presta? Eller har prestawork detta på gång?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...