Jump to content

Kunna erbjuda Payson Faktura - omöjligt utan att vara miljonär?


milnash

Recommended Posts

Har precis installerat Payson på min webbshop men för att få Payson Faktura krävdes borgenär.

Jag har INGA betalningsanmärkningar, haft deltidsjobb vid sidan av mina studier, men förstod ändå att Payson krävde mer "säkerhet" då jag är studerande och 25 år.

Sagt och gjort, skickade jag in min far som borgenär. Han har haft heltidsjobb och varit fast anställd på ett och samma ställe under de senaste 10 åren. Han har INGA betalningsanmärkningar heller däremot har han SOM väldigt många andra säkert lån kvar på sin bostad.

Payson godkände INTE detta. "Vi har ett stelbent system" var deras ursäkt. Tycker detta är helt löjligt. Hur ska nystartade företag komma igång? Jag påstår inte på något sätt att min far har världens bästa jobb eller tjänar 50.000 kr per månad, men han snittar väl runt 28.000 kr per månad, vilket jag anser vara mer än tillräcklig för en sån tjänst som Payson erbjuder.

Sveawebpay OCH Klarna godkände mig utan diskussion. Payson tar 14 dagar på sig att betala ut pengarna, medan Sveawebpay och Klarna betalar ut inom 1-3 dagar = Mer risk för Sveawebpay och Klarna att betala ut till mig.

Hur har ni andra (normala, icke miljonärer) kunnat få Payson Faktura?

Nu vill jag inte tala illa om just kontaktpersonen på Payson, för han var trevlig och skämdes lite grann själv kändes det som...

Men fy fan vad jag är sur och besviken. VARFÖR ens göra UC på mig och min far UTAN att berätta om vilka j*kla löjliga krav de har?

Link to comment
Share on other sites

Jag behövde inte fylla i någon borgenär och blev godkänd utan problem...


Okej, tack för ditt svar.

Lite bakgrundsfakta då;
Har du haft stora inkomster innan du startade din webbshop?
Hur länge har du haft din webbshop innan du ansökte?
Link to comment
Share on other sites

Jag fyllde inte heller i om borgenär, det var inget de heller begärt. Jag fick igenom allt utan problem, och jag har inte ens komit igång med min webshop. Men..jag har även en fast anställning , om det kanske förbättrade mina odds.....

Link to comment
Share on other sites

Jag fyllde inte heller i om borgenär, det var inget de heller begärt. Jag fick igenom allt utan problem, och jag har inte ens komit igång med min webshop. Men..jag har även en fast anställning , om det kanske förbättrade mina odds.....


Fan va skumt.. Jag har ju haft inkomst vid sidan av studierna och min far har varit fast anställd på ett och samma ställe i mer än 10 år med en inkomst på ca 26-30 kkr /mån

Aja, kommer ju aldrig använda mig av Payson Faktura, känner mig diskriminerad ju mer jag gräver i det hela.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...