Jump to content

Drop down list in productscherm


Recommended Posts

Goedemiddag,

Ik had hier eerder al een vraag gesteld op welke manier ik combinaties kan maken zonder dat de server problemen geeft. Ook bij uitbreiding van geheugen en tags blijven mijn producten fouten geven. Daarom ga ik op zoek naar een andere oplossing.

In mijn shop wil ik enkele producten toevoegen met heel wat mogelijkheden. Het gaat bijvoorbeeld om stickers die klanten kunnen bestellen in 30 verschillende kleuren en 30 verschillende lettertypes. 900 verschillende combinaties zijn dus mogelijk. Bij het genereren van deze combinaties loopt het fout. Maar eigenlijk hoeft het voor mij helemaal niet dat elke combinatie allerhande mogelijkheden krijgt zoals verschillende verzendkosten, verschillende prijzen, verschillende foto's,... Daarom ben ik op zoek naar een oplossing om simpelweg een drop down lijst te krijgen met 30 opties. Die optie moet dan mee naar de winkelwagen en mee de bestelling in maar voor de rest is er geen enkele andere parameter dat moet worden aangepast.

Heeft er iemand hiervoor een oplossing? Het genereren van combinaties vind ik zelf eigenlijk al een zeer complex geheel dat eigenlijk niet nodig is voor een eenvoudig product met bijvoorbeeld 4 attributen dat zouden kunnen verschillen.

Alvast bedankt om mee te denken.

Groeten,

Joel

Link to comment
Share on other sites

Dag Joel,

Wat voor een probleem krijgt u dan bij het invoeren (importeren) van combinatie producten? 
Wat misschien een optie is, om een categorie per kleur verschil (of grootte) te maken.

Als voorbeeld:
"Stickers 30cm --> Rode stickers --> product zelf" met dropdown voor lettertype keuze

Overigens lijkt het mij een probleem van de hoster en niet van u.

Link to comment
Share on other sites

Eerst lukte het niet om het product aan te maken omdat er te weinig geheugen beschikbaar was maar dat heb ik al kunnen omzeilen met het .htaccess bestand. So far so good... Ik kreeg al geen 500-error meer. Bij het aanmaken van het product kreeg ik dan de melding max_input_vars moest omhoog en minstens 9000 zijn. Deze parameter kan ik via het control panel zelf niet wijzigen maar de hostingfirma heeft dat in orde gebracht.

Het product wordt aangemaakt en is nu ook zichtbaar en aanklikbaar in de front- en backoffice. Maar nu krijg ik bovenaan de tijdelijke melding dat het product niet kan worden aangemaakt. Onderaan op de productpagina in de backoffice krijg ik nu de melding die je kan zien in bijlage van dit berichtje.

Op zich hoeven die vele combinaties niet voor mij. Maar ik heb een aantal designs die op m'n vorige webshop stonden en geen problemen gaven die ik nu graag ook opnieuw zou willen toevoegen. Maar de klant kan bij deze designs dan uiteindelijk een kleur kiezen en het lettertype laten wijzigen. 

Er zijn 2 opties die ik nu nog zie...

1. Effectief kiezen tussen aanpassen van de kleur of het lettertype en de rest inderdaad standaard in een productgroep onderbrengen.

2. Hopen dat er een optie of module bestaat waardoor ik geen combinaties hoef aan te maken maar dat er een drop-down lijstje verschijnt op de productpagina. Bij het een aanklikken van een optie hoeft de foto (en ook geen andere optie) te wijzigen. Eigenlijk een beetje hetzelfde idee als het toevoegen van een textbox via de backoffice Catalogus > Producten > Product aanduiden > Opties > Aanpassingen > voeg een veld toe voor aanpassingen. Zo krijg je bijvoorbeeld de optie om een tekstveld toe te voegen of een bestand te uploaden.

De combinaties vragen voor mijn toepassingen veel te veel geheugen van de server en bijgevolg wordt de webshop ook heel traag. En dat hoeft eigenlijk niet. Heel simpel, drop down lijstje waarvan de gekozen optie/opties bij meerdere drop down lijstjes meegaan naar het winkelwagentje en uiteindelijk ook doorgeven wordt bij het maken van de bestelling.

Beetje complex uitgelegd maar hoop dat je me begrijpt :) 

Edit: de melding is niet helemaal zichtbaar omdat een deel van de melding verdwijnt achter de 'opslaan-banner' onderaan. Maar er staat nog bij dat de error voorkomt in VarCloner.php regel 238

 

Schermafbeelding 2019-05-14 om 16.34.01.png

Edited by JoelEnckels (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...