Jump to content

Wijzigen term Factuurnummer en Factuurdatum


Recommended Posts

Hallo,

Omdat ik er naast mijn webshop nog een andere activiteit bij hem werk ik met een gedeeld systeem van kastickets en facturen. Ik zou daarom de term Factuur in de frontoffice maar vooral op de facturen willen wijzigen. Omdat ik maar 1 shop heb in het Nederlands is dat in principe niet zo moeilijk. Het is me al gelukt om het woord FACTUUR om te zetten in KASTICKET. Nu blijven er nog wel de woorden FACTUURNUMMER en FACTUURDATUM zichtbaar. Deze zou ik ook graag willen wijzigen in bijvoorbeeld DOCUMENTNUMMER en DOCUMENTDATUM. 

Is er een gemakkelijke oplossing hiervoor?

Ik heb al gezocht in de classes map en in de templates map maar ik kan niet onmiddellijk vinden waar ik dat zou moeten wijzigen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten,

Joel

 

Link to comment
Share on other sites

Goedemiddag,

Dat heb ik geprobeerd maar jammer genoeg kan ik in de lijst met vertalingen nergens het woord factuurdatum en factuurnummer terugvinden.
Hetzelfde met het woord factuur maar dit heb ik kunnen terugvinden in de invoice template.
Ook daar heb ik in alle bestanden gekeken naar woordjes die aangeproken werden door de translate module of die vermeld stonden achter '$this->l()' maar ook daar kon ik niets terugvinden.
Misschien dat iemand weer waar ik die manueel kan wijzigen.

Groeten,

Joel

Link to comment
Share on other sites

U geeft aan  '$this->l()'  dus ik ga er vanuit dat u Prestashop 1.6 gebruikt? Gebruikt u ook nog externe factuur generatie module(s)? 
Zo niet kan u deze vertalen in de backoffice bij vertalingen dan "PDF-vertalingen - uw thema" bij het tab 'Uitdrukkingen' hier staat factuur nummer/datum.

Als dit niet is wat u zoekt kan in via FTP kijken in de map 'PDF' dan kan u bijvoorbeeld in het bestand  invoice.summary-tab.tpl deze regels weg halen of aanpassen:

<th class="header small" valign="middle">{l s='Invoice Number' pdf='true'}</th>
<th class="header small" valign="middle">{l s='Invoice Date' pdf='true'}</th>

 

Link to comment
Share on other sites

Dank je voor de hulp. 

Het is de 1.7.5. Op een ander topic had ik wat informatie gevonden over het wijzigen van de vermelding FACTUUR en anders op zoek te gaan naar de vermelding $this->l... Ik heb deze inderdaad niet kunnen vinden omdat er in de 1.7 wordt gewerkt met de translate tags. Het is tot dusver gelukt, enkel de invoice number en date kan ik niet terugvinden.

Ik ga er alleszins vanavond eens werk van maken.

Nog even ter info: ik gebruik het thema 'Simplio' ipv de 'Classic'. De PDF vertalingen staan niet in het lijstje jammer genoeg.

Bedankt.

Edited by JoelEnckels (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Toch maar even snel nog eens gekeken anders blijft het toch maar door m'n hoofd waaien 🙂.

Het is gelukt!

Ik had blijkbaar enkele bestanden over het hoofd gezien. In bijlage het resultaat.
Het is nog geen oplossing voor een multilanguage-shop maar ik kan er nu al mee voort.

Dank je wel.

document.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...