Jump to content

Internal server error bij aanpassen domeinnaam


Recommended Posts

Goedemiddag,

Ik was daarnet mijn domeinnaam aan het aanpassen in de backoffice van Prestashop 1.7.5 bij het onderdeel 'Verkeer en SEO'. Daar plaatste ik een www. voor de domeinnaam dat er reeds vermeld stond. Plots sloot de backoffice af en krijg ik een internet server error (500) en kan ik de backoffice niet meer bereiken. De website zelf is nog wel online. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.

Groeten,

Joel

Link to comment
Share on other sites

Hey, 

Bedankt voor het antwoord.

De debug mode stond niet aan maar ik geraakte ook niet meer op de backoffice. Het is als ik de backoffice omgeving als URL intypte deze onmiddellijk een server error 500 gaf. Gelukkig had ik een backup van de integrale website ter beschikking van een uurtje er voor. Deze heb ik teruggeplaatst exclusief de databank. Maar volgens de error logs lag het probleem niet aan de databank. 

Ik kreeg wel een foutmelding bij het uploaden van enkele bestanden (9) in de map /vendor/symfony/symfony/src/Sympfony/Bundle ... Maar ik heb de backup teruggeplaatst zonder de vorige versie te verwijderen. Volgens mij gingen deze templates ook niet in error. Dus ze zijn ook niet overschreven tijdens de upload. Nu is de backoffice toch opnieuw bereikbaar. 

In het overzicht van de mijn veranderde/missende bestanden kan ik ook enkel een melding terugvinden van het bestand LICENCES dus ook hier lijkt het in orde te zijn.

Link to comment
Share on other sites

Hi Joel,

Goed om te horen dat de backoffice van je shop weer werkt. Mocht je in de toekomst nog is tegen een 500 error aanlopen en lukt het niet om de debug mode vanuit de backoffice in te schakelen, dan kan dit ook in het bestand "config/defines.inc.php".
Op lijn 29 vind je de volgende code waarbij je false naar true moet zetten om te kunnen debuggen.

define('_PS_MODE_DEV_', false);

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...