Jump to content

Automatisch uploaden van een CSV (op basis van URL uploaden en dan pas als update uit laten voeren)


Recommended Posts

Goedendag,

Ik probeer al een tijdje uit te zoeken hoe ik het mogelijk kan maken dat er een CSV-bestand telkens opnieuw word upgeload in PS.
Ik heb een webshop van ongeveer 550-600 artikelen. Deze wil ik automatisch via cron-jobs up-to-date houden.

Echter kan ik het niet vinden hoe ik zo'n cron job kan laten werken.
1e probleem waar ik tegenaan loop, is dat ik ook wil dat de CSV automatisch word opgehaald via een URL. Deze word als je naar de URL gaat automatisch aangemaakt, dus 100% up-to-date.
Dat lukt me al niet, maar vervolgens moet het ook nog eens upgeload worden naar de import toe om vervolgens te laten draaien en de update uit te voeren.

Wie o wie kan mij hierin helpen, want er moet dus een cron script specifiek gemaakt worden, die dit natuurlijk stap voor stap uitvoert.

Ik heb geen flauw idee hoe dat soort zaken verlopen/hoe te bouwen etc.

Hartelijk dank!
Robert


P.s: Ik denk eraan om dit te creeren via de module: https://addons.prestashop.com/nl/importeren-exporteren-van-data/21683-csv-txt-xml-cron-import-dropshipping.html

Link to comment
Share on other sites

Dag Robert,

Een dergelijke import kun je zien als een koppeling, en die (goed) op maat maken is geen simpele, snelle klus.

Als de module die je stuurt alle velden dekt die je wilt importeren, raad ik die zeker aan. Je moet dan wel kijken of de mogelijkheid er is om een url in te stellen om de CSV op te halen. 

Link to comment
Share on other sites

Dag Adeko,

Hartelijk dank voor je antwoord!

Ook als ik de 'import' al instel, kan dan niet alleen een cron job het laten uitvoeren dat het bestand veranderd moet worden?
Ophalen van https:// en op die plek vervangen?
Dat werkt nog altijd als koppeling-idee?

Zover bekend (zal dat nogmaals uitzoeken), kan ik geen URL toevoegen als CSV-ophaler in de bijgevoegde module.
Daar loop ik eigenlijk telkens tegenaan, het is een webadres waarop ie automatisch wordt aangemaakt op het moment dat je op dat adres terecht komt.
Wat inhoud dat ik geen '.csv' op het adres heb staan maar '.../beslist', denk als dat al andersom was, dat er minder grote problemen waren.

Nogmaals dank!

Robert

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...