Jump to content

Prestashop 1.7.5 thema css edit


Paul Albers

Recommended Posts

Hoi,
Even een uitleg. Tot nu heb ik versie 1.6.1 draaien maar het wordt tijd om deze te upgraden naar 1.7. Tot zover heb ik alles naar 1.7.5 geconverteerd maar ik zit nog met het aanpassen van de thema.
Bij 1.6 gebruikte ik altijd phpdesigner. Daar had ik een ftp ingesteld en kon ik daar de css file openen en aanpassen. Als ik dan ctrl+s deed dan deed phpdisgner de css-file weer uploaden naar mijn server en kon ik direct zien wat ik had aangepast.
Nu ben ik bezig met 1.7.5 en die werkt met assets enz waarbij de css is gecomileerd met webpack of iets dergelijks. Ik heb al Node jS en webpack geinstalleerd en ook Atom maar kan er ff nog geen wijs uit worden.
Is er iets waar ik mee zoiets kan doen als met phpdesigner? Dus connecten naar mijn website, file openen, aanpassen en weer opslaan en uploaden?

 

Thanks!

Link to comment
Share on other sites

Dag Paul, 

De css aanpassen in Sass is helaas niet zo gemakkelijk meer als down en uploaden. Je zal op je pc webpack en nodeJs moeten installeren, de css-bestanden moeten compilen en de gecompilede versie weer uploaden. Afhankelijk van je thema staan de CSS bestanden die je aan kan passen vaak in /themes/jouwtheme/_dev/. Wellicht is het makkelijk om je volledige thema een malig te downloaden, aangezien je ook andere bestanden nodig hebt zoals packages.json.

Pas dan zullen je aanpassingen opgepakt worden.

Als je de boel juist geinstalleerd zou hebben, moet je deze stappen volgen:

https://devdocs.prestashop.com/1.7/themes/getting-started/asset-management/webpack/#installing-webpack

Succes!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ok, dat maakt dan niet zo gek veel uit. Zal nu in het begin ff moeten maar als straks alles klaar is, dan is het voorlopig ook niet meer nodig.
Wel krijg ik telkens een error als ik nppm install doe. Unexpected token < in JSON at position 6 while parsing near '..

Miss nog enig idee? Heb de cache van prestashop al gecleared en npm cache clear --force gedaan maar nog steeds niet.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...