Jump to content

Online webshop verhuizen naar Xampp server lukt niet goed


Recommended Posts

Ik ben aan het proberen om mijn online webserver thuis op mijn xampp server te testen.

Hele webshop gekopierd naar thuis. Database export en thuis weer import

ps_shop_url aangepast.

parameters.php aangepast.

Ik kan wel BO inloggen maar vervolgens ziet het er niet uit. Zie screenshot uit de bijlage.

Wat doe ik fout of zie ik over het hoofd ??

 

ScreenShot164.jpg

Link to comment
Share on other sites

staat je Apache versie goed? PHP versie ook op de juiste versie?

Tip: stap over naar WAMPserver. Ik gebruikte vroeger ook graag XAMPP, tot die niet langer mee update aan de modernere tijden. WAMPserver biedt meer en is altijd actueel, plus je kunt feilloos naar vorige versie terugschakelen, ideaal als je wat oudere websites offline wilt bewerken.

Link to comment
Share on other sites

Met alle respect: ik blijf je adviseren om naar de juiste versies apache en php van de oude werkende site te kijken, en deze goed te vergelijken met de php en apache versies in wamp/xampp. Ik denkecht dat daar de fout in de weergave vandaan komt... Intussen blijf ik even met je meedenken wat het nog meer kan zijn.

Link to comment
Share on other sites

Even chronologisch

1. Website thuis mbv bitnami/xamp server gemaakt. Met presta 1.7.4 php 7.2.x

2. Website geupload naar een online testomgeving. Werkt ook prima.

3. Nu wil ik dus de online testomgeving weer terug halen en dat geeft problemen. Zowel op de bitnami als wamp64. Bij wamp64 verschillende php versie geprobeerd.

4. Ja cache geleegd van prestashop ? Of bedoel je vd browser ?

5. Morgen nog maar eens helemaal met een schone lei beginnen !

6. Het is toch niks meer als alle bestanden downloaden. Database exporteren / importeren. Parameters.php aanpassen en ps_shop_url aanpassen ??

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zo zien de dingen eruit als de stylesheets niet geladen zijn. Wat Pandorah al zei: cache legen helpt vaak. Dat is alle caches: ik was echt verbaasd over je vraag of je de cache van de browser of de site moest deleten: natuurlijk beide!

Daarnaast zul je .htaccess moeten regenereren.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...