Jump to content

Hvordan retter man i mail-skabelonerne?


Alex_Hansen

Recommended Posts

Hejsa!

Har pludselig fået et problem med at mails udsendt fra min shop ikke længere viser mit webshop-logo i toppen, men blot et 'rødt kryds' ?? :-((

Desuden kunne jeg godt tænke mig at rette i f.eks. shipped-mailen, således at der IKKE står at man modtager en URL med en pakkekode. Det meste vi sender er pr. maxibrev, og her er der ikke track-n-trace kode.
Vores kunder bliver derfor forvirret når der står at de modtager en URL med tracknummer.
Kan man ikke tilrette disse skabeloner fra BO, eller skal man manuelt have fat i selve filerne.


Med Venlig Hilsen: Alex Hansen, www.sportspower.dk

Link to comment
Share on other sites

I version 1.4 kan man rette e-mails fra back office. E-mails for de tidligere versioner rettes via en editor. Filerne ligger i mails/da (mails/dk for 1.1 og 1.2). Husk der er både en .txt- og en .html-fil.

/Kjeld



Tak Kjeld - Man skal altså rette dem manuelt i en editor.
Det var også hvad jeg selv kom frem til. Jeg havde skam lokaliseret dem :-)

Nå, men jeg må i gang :-)
Link to comment
Share on other sites

I version 1.4 kan man rette e-mails fra back office. E-mails for de tidligere versioner rettes via en editor. Filerne ligger i mails/da (mails/dk for 1.1 og 1.2). Husk der er både en .txt- og en .html-fil.

/Kjeld



Uha uha .... Værre end først antaget. Der er simpelthen gået ged i samtlige links i mine mails fra systemet.
Jeg mener ikke at have ændret noget som helst???

Nu refererer samtlige links til eks. ../mails/da/{shop_url}my-account.php

HVORFOR NU DET ???

Og hvordan fixer jeg dette problem - Det HAR virket tidl.
Link to comment
Share on other sites

Hej

Det er din brugers mailklient der styrer versionerne. .txt versionen er til de brugere der ikke kan vise HTML-indhold i deres klient. Det er derfor en god ide at rette begge versioner til. Hvis du downloader Notepad++ (som jeg har reklameret for flere gange i dette forum), så kan du rette både .txt og HTLM (samt .tpl-filer og .php, når du skulle få brug for det)

Link to comment
Share on other sites

Super Prestafan1234. Tusinde tak for hjælpen.

Jeg har dog et problem: Jeg ønsker at rette i den email som bliver sendt til kunder som signer op til mit nyhedsbrev. Denne mail kan jeg ikke finde under mail/dk og jeg synes heller ikke jeg kan finde skabelonen under den ´mappe hvor modulet nyhedsbrev ligger. Kan mail skabeloner ligge andre steder?

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...