Jump to content

Fra one.com til gigahost


jeepsterdk

Recommended Posts

Hej

Jeg bruger i øjeblikket one.com. Min side er meeeget langsom, og jeg har hørt fra flere, at Prestashop ikke fungerer perfekt med one. Gigahost skulle derimod være super. Derfor har jeg sådan set besluttet at skifte. Mit spørgsmål er så: Hvordan gør man det rent praktisk?

Databaser, filer, betalingsfunktioner osv. skal jo helst virke som før. Nogen der har en step-by-step guide?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også lige skiftet fra one.com til Meebox.

Jeg har lavet back-up af mine filer for en sikerhedsskyld inden flytningen. Men altså alt hvad jeg har uploadet via ftp ligger på mit domæne, som nu er flyttet til Meebox - alt virker som det skal. Jeg har ikke skulle gøre noget ved Prestashopfilerne.

vh, Vicky.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også lige skiftet fra one.com til Meebox.

Jeg har lavet back-up af mine filer for en sikerhedsskyld inden flytningen. Men altså alt hvad jeg har uploadet via ftp ligger på mit domæne, som nu er flyttet til Meebox - alt virker som det skal. Jeg har ikke skulle gøre noget ved Prestashopfilerne.

vh, Vicky.


Det lyder bare perfekt. Hvad med databasen? Kører det også helt automatisk? Jeg valgte at skifte til Unoeuro, da de har fået utrolig gode anmeldelser. Presta-dyr herinde fra anbefaler dem også, og han må siges at være DK's Presta [spam-filter] number one :-)

Tak for svaret, Vicky
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har også netop flyttet mit domæne til Meebox, men jeg har endnu ikke fået shoppen online igen. Det er formentlig selvforskyldt, på én eller anden måde, men jeg kan ikke finde fejlen.

Efter at have uploadet alle filerne igen via FTP, kommer der intet frem når jeg går ind på shoppen - jeg får en "500 intern server fejl", som vist ikke er helt ukendt for Prestashops.

Desværre svarer Meebox tekniske support ikke så hurtigt som salgsafdelingen, som ellers har gjort sit ypperste for at hjælpe - selv på de mest vanvittige tidspunkter på døgnet :) . Så jeg sidder lidt i øjeblikket og overvejer, at starte forfra og installere Prestashop påny for at se om dét skulle gøre tricket...

Link to comment
Share on other sites

nondo prøv at ændre rettighedderne på /shop_folderen/tools/smarty/compile/ til 777, det hjælper nogen gange på det problem der.

EDIT: nondo.dk har hos min link to database not estanlished, hvilket temmelig sikkert er fordi du skal rette koderne til databasen. Det gøres i config/settings.inc.php .

Link to comment
Share on other sites

Tak for svar Timpet :)

Jeg downloadede filerne til v.1.3.1 som jeg også bruger, og sammenlignede med mine egne. Jeg har fået rodet helt rundt på nogle ting, som jeg prøvede at sætte på plads samme sted. Det hjalp dog ikke, og efter lang kamp har jeg besluttet mig for at starte forfra! Det betød dog desværre, at kundedatabasen naturligvis også forsvandt, men den var heldigvis meget lille stadigvæk - jeg har kun været igang i nogle få måneder, og al den tid har jeg fokuseret på at designe shoppen og var ikke rigtig begyndt at gøre opmærksom på den endnu.

PS: Jeg prøvede at ændre det til 777, da jeg havde læst om andre der fik fejl 500 - det hjalp heller ikke.

Nu ser vi hvor hurtigt jeg kan komme på benene igen :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...