Jump to content

webshop updaten... ik hou mijn hart vast!


rpmo

Recommended Posts

De laatste keer dat ik mijn webshop heb geüpdatet/ upgrade ging er van alles mis.
Veel instellingen werden weer terug gezet, een hoop werk gehad om de webshop weer fatsoenlijk uit te laten zien.
Ook alles wat via de "homepage text editor" erin was gezet, was ik kwijt.
Heeft iemand tips omdat in de toekomst met een gerust hart je webshop te kunnen upgraden?

Thnx ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ik heb nu reeds drie keer een update uitgevoerd. Ik vond het eigenlijk wonderbaarlijk makkelijk nadat ik er wat tijd in had gestoken.

Belangrijk is dat je vooraf een backup maakt van:
- Database (voor het geval er iets fout gaat)
- Modules
- .htaccess bestand
- Afbeeldingen
- Thema's
- settings.inc.php
Ik vind het het makkelijkst om gewoon de oude versie via FTP server te downloaden naar mijn harde schijf, zo heb ik meteen alle bestanden voor de update (behalve de database).

Vervolgens heb je kies je één van de twee opties:
1: verander de map-naam van je de oude Prestashop op je FTP server en plaats de nieuwe Prestashop op je FTP server onder de oorspronkelijke naam van je oude Prestashop.
2: Indien je dit nog niet gedaan hebt, download je oude Prestashop van je FTP server naar je harde schijf en verwijder de oude versie. Plaats de nieuwe versie op je server onder de oorspronkelijke naam van je oude Prestashop.

Plaats de bestanden waarvan je eerder een backup hebt gemaakt via je FTP server in de nieuwe Prestashop. Vervang alleen de modules die je hebt bewerkt of toegevoegd.

Vervolgens zou je veilig moeten kunnen updaten via /install.

Link to comment
Share on other sites

je kan gewoon uploaden het nieuwe script via ftp en het oude script overschrijven
back up is niet gewenst


Dat is ook een manier om het te doen, alleen zou ik het zo niet doen. Daar zit in mijn ogen meerdere risico's / nadelen aan vast.
Link to comment
Share on other sites

waarom 100 euro betalen

je kan bij webreus voor 27 euro per jaar prestashop hosten en installatron inclusief. volledig automatisch updates van prestashop

zonder verstand ervan. pas wel goed op met bugs in prestashop 1.3.5


Moet je geen custom aanpassingen hebben gedaan of een custom template hebben.

Of valt dat ook onder hun update-service?
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Je kan een template toch kiezen in het presta administratie menu. Ik bedoel je kan gratis installeren met installatron bij webreus.nl voor
27 euro per jaar voor een nl domeinnaam.

ik wil het updaten ook wel voor jou doen maar dat kost 50 euro incl kosten per update

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...