Jump to content

[LØST] Røde priser


VickyK

Recommended Posts

Hej

Jeg kan ikke døje at se på de røde priser i webshoppen og vil gerne kunne ændre farven.
Ved I hvad jeg skal kigge under? Det er vel noget css?
Jeg har ledt længe efter hvor jeg kan ændre det og har kun opnået at fjerne ting fra shoppen, der ikke skulle væk...

Så hvis nogen af jer selv har prøvet at ændre denne farve på priserne, så må I meget gerne fortælle hvordan det gøres.

vh, vicky.

Link to comment
Share on other sites

Som skrevet i en tidligere tråd, er du nødt til at lære at bruge IE Developer eller Firebug, så du kan pege de steder ud i dit stylesheet, der skal rettes. Ellers er det stort set umuligt for dig at få rettet noget i dit stylesheet, og som du selv skriver, kan man nemt komme til at rette noget forkert.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke svært at bruge. Du aktiverer dem begge med F12 i hhv. den ene eller den anden browser, vælger yderst til venstre pilen eller firebug'gen og så peger du ellers på elementer på din hjemmeside, hvorefter den viser dig, hvilken class eller id i dit stylesheet der skal rettes. Brug evt. attributes fanen, når du har valgt en klasse, så kan du med det samme se, om du er ved at rette det rigtige og også afprøve det direkte i din browser. Men det kræver under alle omstændigheder et rimeligt basalt kendskab til css og har du ikke det, bør du nok købe noget hjælp til at få rettet de ting, du ønsker ændret.

Link to comment
Share on other sites

Jo, det er for at man kan finde ud af, hvad der skal rettes. Du har ret i, at man for at rette er nødt til at have dokumentet åbent på serveren. Men hvis man vil teste f.eks. rød kontra blå, er det jo nemt at rette i browseren og man kan se det slå igennem uden at uploade/gemme css'en igen.

Link to comment
Share on other sites

Efter at have downloaded Firefox værktøjet er det endelig lykkedes mig at få ændret den grimme røde pris-farve på webshoppen til en mere tålelig farve! :-)

Tak for hjælpen, til "1234"


Her er hvad der er rettet i CSS'en, hvis andre vil prøve med deres. (Det er color med rødt, man skal rette, altså "Hex" farvekoden.)

.price-discount { text-decoration: line-through }
.price-pretax { color: gray }
.price-ecotax { color: #488c40 }
img.icon { margin-right: 0.5em; vertical-align: middle }
.price, .price-shipping, .price-wrapping {
color: #5a7499;
font-size: 1.1em;
font-weight: bold;
white-space: nowrap


vh, vicky

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...