Jump to content

Betalingsgebyr


cassim

Recommended Posts

Hej

Er det nogle af jer der ved hvordan man pålægger kunden betalingsgebyreret for at bruge fx moneybookers/paypal ?

Vi oplever nemlig meget store problem med hvis vi både skal betale for kundens gebyr på en ordre på fx 3000kr også skal holde prisen nede sådan at kunden vælger os frem for fx komplett.dk eller lign.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke kommet i gang med Moneybookers endnu, men i opsætningen af min Epay kan jeg vælge, at gebyret skal pålægges kunden - er der ikke et tilsvarende felt hos Moneybookers?

I øvrigt synes jeg, at det er en dårlig ide at give kunden denne ekstra udgift. Folk er i forvejen skræmte over fragtpriserne, så det er min holdning, at man kan miste kunder på den konto. Men det er jo en smagssag, hvad man vælger. Og selvfølgelig kan det være svært, når varene er i hård konkurrence, men så ville jeg se på, om jeg f.eks. kunne yde en ekstra god kundeservice i forhold til mine konkurrenter:-)

Link to comment
Share on other sites

Det er helt sikkert en dårlig idè at lade kunderne betale gebyret.
Vi kørte en test på det for et par år siden ... og antallet der falder fra i betalingsprocessen stiger med næsten 50%


Meget interessant, det tror jeg på.

Jeg vil mene, at hvis en kunde returnerer en vare, så skal det være muligt at få dækket tabet på gebyr mht. betaling, alt andet kan ikke være rigtigt, men faktisk er jeg ikke sikker på det er lovligt iht. købeloven. Dvs. f.eks. opkræve 6% ved retur, fordi pengene skal jo også føres tilbage.

ARhifi.dk
En webstore for audiofile :-)
Link to comment
Share on other sites

Den holder ikke. Kunden skal have sine penge tilbage (inkl. porto), hvis varen returneres.

Moneybookers er billigere end PayPal, men PayPal er faktisk mere rimelige, når pengene skal returneres. Her får du nemlig også gebyret refunderet. Hos Moneybookers skal du tilmed betale for at returnere pengene, så det kan være bedre at overføre pengene gratis via banken. Det giver dog lidt usikkerhed mht. svindel og fejl i kontonumre.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Den holder ikke. Kunden skal have sine penge tilbage (inkl. porto), hvis varen returneres.

Moneybookers er billigere end PayPal, men PayPal er faktisk mere rimelige, når pengene skal returneres. Her får du nemlig også gebyret refunderet. Hos Moneybookers skal du tilmed betale for at returnere pengene, så det kan være bedre at overføre pengene gratis via banken. Det giver dog lidt usikkerhed mht. svindel og fejl i kontonumre.

/Kjeld


Ok, det tænkte jeg nok, jeg har dog aldrig støt ind i problemet, da kun få varer er kommet retur.


Jeg har brugt PBS International (i dag .Nets) i den gamle webshop i en årrække, men jeg kan ikke accepter de holder pengene fra udenlandske betalingskort i 28 bank-dage, hvorfor jeg går over til PayPal.

Skal man have pengene efter 7 bankdage hos PBS (.Nets), så koster det 1% ekstra af omsætningen, hvilket er alt for dyrt.

Jeg brugte DanDomains system,
men over en årrække giver PrestaShop mig en stor besparelse, samt en frihed man kun finder med et OpenSource e-commerce system. Der findes et par stykker, som udbyder moduler, således man kan bruge PBS (i dag .Nets) i PrestaShop, bl.a. ePay og Quick-Pay, men de opererer under de ulemper, som PBS giver (i dag kaldes de .Nets).

Hvad mener I om GoogleCheckout, er der nogle som bruger det?

Holder GoogleCheckout også pengene tilbage i et stort antal dage?

Er der nogen begrænsning på beløbs størrelse hos PayPal og GoogleCheckout?

Tager GoogleCheckout Dankort?

Typisk har jeg transaktioner på til 20.000,- kr, som normalt kører via Credit Card.

http://www.screw-paypal.com/alternatives/alternatives_non_ebay.html

Likviditeten betyder en hel del, hvorfor betalingen gerne må gå hurtig.


ARhifi.dk

:)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...