Jump to content

Betaalpagina word niet doorverwezen.


demeerschehelden

Recommended Posts

Na het willen bestellen van producten, kom je uiteindelijk bij de laatste pagina aan waar je de keuze kan maken via welke betaalvorm je wilt betalen. ik heb i-deal en paypal.

 

ik ben er achter gekomen dat bij sommige producten uit onze webshop niet betaald kan worden.

zodra je op de laatste pagina komt voor het afrekenen, blijft de pagina enige tijd hangen en daarna is de winkelwagen leeg.

 

Ik heb mollie (betaalmodule) aangesproken, die vertelde mij dus dat het probleem niet bij hun ligt en er dus meerdere producten zijn die niet door de betalingspagina komen.

 

ik weet dat het probleem niet bij hun ligt, weer 1 doorgestreept.

waar ik ook achter ben gekomen is dat het niet bij 1 vast product is.

bij velen gaat het om dit product:  maar bij andere om een ander artikel die ik of andere klanten dus wel weer kan bestellen en betalen.

 

nu weer een mail naar ideal-checkout gestuurd, en uitgelegd wat hierboven staat.

Maar heeft iemand hier ook al eens last van gehad, of kan het aan prestashop liggen? ik gebruik de nederlandse prestashop 1.6.1.6

 

Ik wordt hier gek van, dit ook omdat ik niet weet waar en bij wie het probleem zich voor doet en hoe ik dit ga oplossen.

 

Wie kan mij Helpen?

Link to comment
Share on other sites

Beste

 

Is de webshop vanuit je zelf opgebouwd of heb je deze overgenomen?

Mollie bied ideal betalingen aan, dus hier zal ideal checkout je niet mee kunnen helpen

Je zou de shop eens kunnen updaten alsook de mollie betaal module. en alle producten na lopen hoe deze zijn ingesteld omtrent verzending en betalingen

 

Groetjes Devi

Link to comment
Share on other sites

de webshop is net 2 maanden oud. hij is niet overgenomen.

het updaten heeft ook geen zin. als ik de betaling via een andere API doe dan mollie, hou ik het zelfde probleem.

ik wacht ook ideal checkout even af. want via die module word ik doorverwezen naar Mollie of een andere bank.

of het probleem ligt bij prestashop.

Link to comment
Share on other sites

klopt, ik vertel ook dat ik mollie heb weg gestreept. en dat het probleem ergens anders ligt.

ik ben nu aan het kijken of het bij ideal-checkout ligt. of dat het aan de prestashop ligt.

weet wel dat het erg vervelend is om dit op te lossen als je niet zeker weet waar het probleem zich in bevind. en hoe je het kan oplossen.

Link to comment
Share on other sites

Vanuit mijn kant, ik heb ook een probleem gehad mijn webshop. Er ging wat fout met de verzendkosten, mensen konden geen verzendmethode kiezen en daardoor was bestellen niet mogelijk. Ik heb toen lang gezocht naar een oplossing maar zonder succes. De fout zat hem in de database en je moet kennis hebben om een database te kunnen repareren. Ik heb er toen voor gekozen om mijn webshop opnieuw op te starten. Met deze module heb ik alle producten, categorieën, klanten, order en meer overgezet in een cleane prestashop. Vergeet natuurlijk niet om ook je theme te exporteren en mee te nemen. Zo weet je in ieder geval zeker dat je met een schone lei begint en het probleem weg is. Kost wat heb je wat :)

Link to comment
Share on other sites

Vanuit mijn kant, ik heb ook een probleem gehad mijn webshop. Er ging wat fout met de verzendkosten, mensen konden geen verzendmethode kiezen en daardoor was bestellen niet mogelijk. Ik heb toen lang gezocht naar een oplossing maar zonder succes. De fout zat hem in de database en je moet kennis hebben om een database te kunnen repareren. Ik heb er toen voor gekozen om mijn webshop opnieuw op te starten. Met deze module heb ik alle producten, categorieën, klanten, order en meer overgezet in een cleane prestashop. Vergeet natuurlijk niet om ook je theme te exporteren en mee te nemen. Zo weet je in ieder geval zeker dat je met een schone lei begint en het probleem weg is. Kost wat heb je wat :)

Dank je wel voor het citeren van mijn hulp aan jou :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Note,

 

Ik heb net even geprobeerd dat testproduct te bestellen, en ik kwam gewoon netjes op de mollie betaalpagina terecht.

 

Eigenlijk kan je er vrijwel altijd van uit gaan dat de problemen nooit bij Mollie liggen.... even aftikken dan, maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Soms kan het wel aan een checkoutmodule of checkout configuratie liggen. Ik vermoed dat daar ook wat niet op orde is, want nadat ik de betaling annuleerde kwam ik in de winkel terug en was alles verdwenen. Normaal staat alles nog in je winkelwagen en kan je een nieuwe betaalmethode kiezen.

 

Ideal checkout zou ik niet eens aan beginnen, blijf gewoon lekker bij Mollie. is de voordeligste, nette afrekenpagina en je hebt een scala aan betaalmethodes tot je beschikking.

Link to comment
Share on other sites

Zeker, ik ben zeer te vreden met mollie, ik heb ook een ABN amro ideal-easy account (API) alleen ik ben erachter gekomen dat ideal-easy niet de bestellingen doorgeeft aan de prestashop, en kan je dus online niet kijken of de betaling is gedaan.

echter met mollie kan je zelfs je betaalpagina aanpassen en is ook nog goedkoper dan de ABN. :)

 

zelf heb ik ook gezien dat ik nu wel word doorverwezen, ik hou het nog even in de gaten, want ik wil wel graag weten wat het probleem is geweest en kan ik het met jullie delen op het Forum. ik weet dat er meerdere zijn die het probleem proberen op te lossen. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ik heb helaas hetzelfde probleem (sinds een paar weken / Webshop draait een jaar).
Op het moment dat mensen een betaalmethode aanklikken komen ze op een grijze pagina terecht.
Als ze terug gaan naar de winkelwagen dan is deze leeg.

In de backend krijg ik een melding dat er bestelling is gedaan en als ik dan naar de bestelling toegaat dan heeft deze de status afgeleverd en zijn de producten ook uit de voorraad verdwenen. De producten komen ook niet terug in voorraad op het moment dat ik de bestelling annuleer. 

Als ik zelf een bestelling doet dan loopt alles netjes door (getest met SAFARI en andere webbrowsers) maar bij bepaalde klanten (1 op 1 meegelopen) werkt dit dus niet altijd. 

Ik gebruike IDEAL checkout. Maar nogmaals, het gebeurd op het moment dat mensen een betaalmethode selecteren dus ook bij bankoverschrijving. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

wat walgrind.nl zegt klopt.

ik heb alles nagekeken, en lopen zweten omdat niemand kon betalen.

uiteindelijk heb ik via mollie een plugin gedownload voor prestashop en ideal checkout verwijderd.

alles loopt weer soepel en nog een goede betalingen overzicht van mollie ook. 

mijn probleem is verholpen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...