Jump to content

bij nieuwe prijsregel staat er 'oude prijs'


RemySan

Recommended Posts

Goedemiddag,

 

Ondertussen al een eind op pad kwa webshop.

 

Nu zijn we bij het volgende probleem. Wanneer ik een specifieke prijsregel aan maak voor ze zakelijke klant. Komt er bij het product te staan: Oude prijs. Dit is natuurlijk niet de bedoeling en dit mag dus gewoon weg, de zakelijke klant heeft namelijk niks aan de oude prijs en moet gewoon een prijs zien.

 

Ik had al gekeken in de vertaling en daar kan je het wel weghalen of veranderen maar wat veranderd er dan nog meer?

 

Ik zal even een screen toevoegen zodat jullie kunnen zien wat ik precies bedoel.

post-1110610-0-17282200-1505816403_thumb.png

 

Met vriendelijke groet,

Remy Sanderink

 

 

Link to comment
Share on other sites

Een normale prijsregel maak je met een catalogus prijsregel aan in het menu prijsregels. De specifieke prijzen waar je hem nu in hebt gezet zijn speciale prijsregels die uitzonderingen op de algemene prijsregels zijn, en ook vaak tijdelijk. Waarom dat zo vertaald is, ligt denk ik aan je thema. Maar ik zou zeggen probeer eerst eens een gewone prijsregel aan te maken en kijk wat daar het effect van is.

 

Ik ben wel benieuwd hoe je het verschil regelt tussen zakelijke en particuliere bezoekers. Of moet iedereen eerst inloggen om een prijs te kunnen zien

Link to comment
Share on other sites

Het zit namelijk zo. In deze webshop hebben we 2 groepen. De zakelijke klant en de particuliere klant. De particuliere klant ziet gewoon de prijs die die hoort te zien. Maar de zakelijke klant ziet andere prijzen. Deze prijzen zijn voor elk product anders. Deze moeten dus per product worden ingesteld en worden gekoppeld aan de zakelijke klant. Wat te zien is in de screenshot. (Lekker veel werk ook om +800 producten een extra prijs te geven, is iets wat de klant graag wilt).

 

Ik ben er nu dus achter dat het in mijn theme ligt dit ga ik er dus uithalen.

 

Het verschil tussen de zakelijke en particuliere klant doen we handmatig. Wanneer iemand een Duits of Belgisch BTW nummer invoert word dit gecontroleerd met de module 'Europees btw nummer' zodat de BTW ook van de factuur verdwijnt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...