Jump to content

Winkelwagen kan niet geladen worden of deze winkelwagen is al gebruikt om een order te plaatsen.


Recommended Posts

Sinds enkele dagen heb ik problemen met de mollie integratie.

 

Betalingsstatussen worden niet meer doorgegeven, waardoor mensen ook geen bevestiging ed ontvangen of weten dat de betaling gelukt is.

 

Het logboek staat vol met deze meldingen.

Mollie verwijt de server, maar hier is niks mee aan de hand.

 

Wie weet wat het probleem kan zijn, en wat ik hieraan kan doen?

Het gebeurt achter elkaar met louter nieuwe bestellingen, dus begrijp ook niet goed waarom de melding is dat het wagentje al gebruikt zou zijn.

 

bedankt!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hallo Loetje88, heb je al een oplossing voor dit probleem?

Bij mij gebeurt hetzelfde. Orderstatussen worden niet doorgegeven aan de BO vanuit een winkelwagen. Ook niet vanuit een handmatig aangemaakte bestelling. Dan krijg ik de error (zie screenshot) maar de order wordt wel aangemaakt als ik opnieuw inlog in BO. Volgens mij staat het los van betalingsmodules, want bij mij gebeurt het met PayPal, bankoverschrijving, alles.

Ik kan de vinger er niet op leggen wat de oorzaak hier voor moet zijn.

 

PS. 1.6.1.15

prestashop error.jpg

Link to comment
Share on other sites

Eigenlijk kun je er vrijwel altijd wel vanuit gaan dat de fout niet bij Mollie ligt. Dat is een heel stabiel systeem, waar heel sporadisch iets mee is, en als er al iets mee is wordt het zeer snel opgelost.

Ik zie dat je een module gebruikt voor fees, dus waarschijnlijk laat je klanten voor bepaalde betalingssoorten een toeslag betalen. 

Zet die module eens uit, schoon je cache op, en probeer een testorder te plaatsen.

Link to comment
Share on other sites

Ik zie iets staan over tax(btw) van een winkelwagen korting. Heb je daar ook al naar gekeken? Heb je misschien ook een module erin zitten voor kortingen etc.?

 

Je zou inderdaad ook een upgrade kunnen doen, zou wel een handmatige backup maken alvorens het te doen. Upgraden graag met de 1 click update module, dus niet met Installatron of softaculous(zit vaak bij je webhosting ingebakken).

PS: Mocht je er echt verder niet uitkomen kan je ook een ticket indienen (engels) via de link in je backoffice op forge.prestashop

Link to comment
Share on other sites

oei wouw, bedankt voor je inzicht :)

Het blijkt dat er een kortingsbon door een module is aangemaakt, maar die geen naam, beschrijving, korting, bedrag of iets gaf. Een helemaal lege winkelwagenregel dus, die voor soort conflict heeft gezorgd. Die heb ik nu aangepast, gedeactiveerd en zojuist een handmatige testbestelling met succes aangemaakt.

 

Thanks!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...