Jump to content

[opgelost]Hulp bij opzetten Multistore


Recommended Posts

Ik draai nu ongeveer een half jaar met Prestashop met verschillende webshops.

 

De volgende stap die ik wil nemen is het combineren van deze webshops door middel van een multistore in de hoofdwebshop. Ik wil daarbij de klanten en orders combineren. Administratief is dit veel makkelijker en overzichtelijker als ik vanuit 1 webshop alles kan regelen.

 

Ik ben echter wat onzeker bij het opzetten ervan, het opzetten van een winkelgroep, het toevoegen van een winkel dat gaat nog, maar vervolgens het toewijzen van de url, en het zo opzetten dat er geen fouten worden gemaakt durf ik niet goed aan te beginnen.

 

Wie kan me daarbij helpen? Of weet iemand die dit kan regelen zonder dat je een gigantische rekening gepresenteerd krijgt :)

 

Alvast bedankt!

Edited by baarssen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Dit is met Prestashop 1.6 relatief simpel zelf te doen. Echter GEEN aanrader als u nog prestashop 1.5 of lager draait.

Het is alleen afhankelijk van uw hosting hoe u 2 domeinnamen aan de hosting koppelt. Om de klanten te delen zult u ook eenmaal in uw database tijdelijk uw klanten naar een vaste shop moeten koppelen. Daarnaast is het ook van belang dat u een multi-domein SSL certificaat heeft.  Stap 1 zou zijn het informeren bij uw hosting.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ik draai op dit moment 7 webshops online via prestashop in 1 backoffice.
Ben wel meer dan een jaar bezig geweest om alles goed uit te vinden, maar het werkt!

Ten eerst heb ik alle producten in een fictieve winkel gezet.
Deze staat op een subdomein en altijd op onderhoud.
Eerder had ik dit niet, en kreeg vaak foutmeldingen als ik een product in alle winkels aanpaste.
Nu ik alle producten als basis winkel de fictieve winkel heb gegeven, en deze ingesteld heb als standaard winkel heb ik nooit meer problemen daarmee.

Verder is het niet zo heel moeilijk (als je het maar weet), en een beetje engels kan.
De info in het Nederlands is niet zo uitgebreid, in het Engels is meer te vinden, maar lang niet alles.

Als je voorraden en klanten wil delen moet je dat instellen, eenmaal ingesteld kun je niet meer veranderen.
Ik heb 1 shop in een aparte groep omdat die de voorraden niet moet delen en die deelt dus ook de klanten niet met de andere shops.

Ik weet niet waar je je shop hebt, maar ik heb hem bij een bedrijf op een server, en kan bouwen wat ik wil.
De enige extra kosten die ik naast die server heb zijn mijn domeinnamen.
Wil je echt uitbouwen is het vaak interessanter dan bij een bedrijf waar je per shop extra bij moet betalen, want dat gaat hoog in de kosten lopen.

URL's toewijzen is niet moeilijk zodra je eenmaal je multishop aangemaakt hebt. 

Mocht je meer info willen dan kan ik proberen je verder te helpen. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...