Jump to content

Hacket


Guest

Recommended Posts

Jeg har været uheldig med, at mine dukketøjsider har været hacket, formentlig på grund af en sårbarhed i Attribute Wizzard Pro. Denne er nu udbedret ved en opgradering af modulet.

 

Jeg har i den forbindelse skiftet password overalt på min webshop. Administrator login, login til Meebox, password til Cpanel og FTP. Database user password. Og så har jeg været i gang med en oprydning af filer, som jeg ved ikke skal være der.

 

Da det stod på, var der én fil, som blev ved med at dukke op, selvom jeg slettede den. Jeg har vedhæftet den i .txt format. Jeg er ikke så php-kyndig. Er der en php kyndig, som kan hjælpe med, hvad den fil gør?

 

Umiddelbart er der ikke nogen synlig skade på shoppen, hverken i front eller backend.

Indhold af up php fil.txt

Link to comment
Share on other sites

Oki har lige gennemset filen og som sådan er den ikke slem, lige bortset fra det script den kalder fra pastebin.

den fil er nemlig lidt skræmmende, umiddelbart ville jeg sende din fil videre til udviklerne og lade dem se hvor hullet præcist er, for ser ud til han har kunne oprette en bruger i dit system.

 

Link to comment
Share on other sites

Hej, tak for svar.

Der er ikke oprettet en ny medarbejder.

Men jeg har lige opdaget at der er oprettet en række mapper under modules. En af dem var noget login. Det er sikkert den vej, han kommer ind.

Jeg har nu slettet de mapper under modules, som ikke skal være der. Det løser forhåbentlig problemet.

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej Per

 

Du er nødt til at holde rigtig godt øje med ændrede filer i et stykke tid. Hvis der er installeret en bagdør via et af dine moduler, kan du nemt blive hacket igen. Kjeld har lavet et script til at se hvad der er ændret, men jeg kan ikke sende, da jeg ikke har min pc her:-(

Link to comment
Share on other sites

Hej Ann,

efter en uges stilhed, er der nu begyndt at dukke filer og mapper op igen under Modules.

 

Kan du sende det script til mig?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...