Jump to content

Vare varianter udover farver


Runge1980

Recommended Posts

Hej folkens.

Har længe gået med et problem der har irretterer mig på stor skala.

I PS vises der små firkanter med ens valgte farver som ens produkter er i, derved kan kunden se at den viste være kan købes i flere farver.

Men kan det virkelig passe, at PS ikke kan gøre det samme ved f.eks. længder eller størrelse?

Ved godt det vises nå man har trykket sig ind på produktet, men der er ingen Indikation i underkategorien kategori siden som med farver..

Problematikken kan faktisk ses på vores forside: www.techstore.dk

Her har vi panzerglass hvor vi på billedet har måtte sætte tekst på, da kunden ikke se det fåes til flere modeller. Det samme er gældende for HDMI kablerne, ingen indikationer.

Kan det virkelig passe at så en basal funktion ikke er at finde i PS

Link to comment
Share on other sites

Ok. Men det vil være sådan at enten er det en mulighed eller ikke i PS. Om det er bootstrap eller andet tema.

Undre mig bare over at der ikke er tænkt på visualisering af andre typer attributter udover farve.

Tænker hele vejen igennem.

Lad os antage du går ind i kategorien »mobil covers og derefter »iPhone 6/6s covers. Herefter kan man se alle vare i denne kategori samt at nogle fås i flere farver.

Men gør man det samme ved vare der er flere længder på, er det først muligt når man trykker sig helt ind på varen. Så under kategorien vil det se ud som om der kun er en vare.

Der er her det undre mig det ikke er en indikation, som f.eks. en Fra:xxx pris så man kan se den fåes i andre længder, typer, m.m.

Edited by Runge1980 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Fik denne kodning, men den gør intet...

 

{foreach from=Product::getAttributesParams($product.id_product, $product.id_product_attribute) item='attribute'}
                        {if $attribute.id_attribute_group == 1}
                            {l s='More lengths available'}
                            {break}
                        {elseif $attribute.id_attribute_group == 2}
                            {l s='More models available'}
                            {break}
                        {/if} 
                    {/foreach}
Link to comment
Share on other sites

Altså jeg vil næsten æde min gamle hat på at du selv skal ind og lave det som du vil have det i dit theme, for det er der den skal hentes ind.

Desværre er intet theme "one size fits all", og jeg tror, uden at sige for meget, at MANGE er nød til at tilpasse deres theme til deres ønsker.

Personligt har jeg fjernet "læg i kurv" fra oversigts siden, på grund af et andet variant addon og på den måde er man bare nød til at arbejde med det og til sidst finder man en løsning.

Med den kode streng, hvor har du sat den ind? i hvilken fil?

En helt anden ting jeg nok ville gøre hvis jeg stod i din situation var at få slået "læg i kurv" fra på categori visningen hvis varen har attributer, simpelthen ud fra bruger venligheden i af de så ser varianterne på selve produkt siden i stedet og ikke bare får "standard" varen. Men igen er det et præference spørgsmål.

Link to comment
Share on other sites

OK. Men igen undre det mig at så stort et firma ikke tænker gængse funktioner igennem.

De laver det jo fint med farve attributterne. Og mon tro folk sælger ting det ikke kun er farve bestemte.

Men du kan se mere på den tråd jeg har på det engelske forum:

https://www.prestashop.com/forums/topic/545506-show-another-attribute-type-in-shop-categories/?do=findComment&comment=2377118

Link to comment
Share on other sites

Tja, der hvor man skal tænke lidt også er jo, det er i basis formen gratis, og selvom der igennem tiden er kommet flere nye ting til så er det faktisk stadig gratis.

Men ser ud til det er dit theme den er gal med og ikke prestashop som sådan. Derfor skal du have fat i dem der har lavet dit Theme og have dem til at lave ændringerne.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...