Jump to content

Kan geen bestelling aanmaken vanuit backend


Recommended Posts

Ik ben bezig met een transitie van Magento naar Prestashop, op dit moment ben ik functionaliteit aan het testen tov hoe dit in Magento werkt.

 

Nu kan ik een hele simpele functie maar niet vinden, het aanmaken van een bestelling vanuit de backend. Ik wil voor klanten bijvoorbeeld een bestelling kunnen plaatsen. De diverse handleidingen melden maar een knop "Add new order" op de order overzicht pagina. Echter is deze knop niet te vinden. Ik zie deze knop ook in verschillende screenshots, echter is op deze plek in mijn admin geen knop te vinden. Ik heb een screenshot van mijn admin bijgesloten, naast de "recommended modules" zou volgens mij deze niet te vinden knop moeten staan, maar zoals je ziet, niks te zien. Ik draai versie 1.6.1.6.

 

Wie kan mij uit de brand helpen? Is er een instelling die deze functionaliteit activeert?

 

Thanks!

 

*EDIT*

 

Gevonden, het heeft met de multistore setting te maken. Je moet een winkel selecteren voordat je de knop ziet.

post-1285341-0-20594800-1467732685_thumb.png

Edited by iSplendid (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hoi iSplendid,

 

Wij helpen je graag verder want dit is zeker mogelijk via de backend van PrestaShop.

 

Volg de volgende stappen:

 

  1. Ga naar bestellingen
  2. Rechts bovenin staat er een cirkeltje met + klik hierop
  3. Zoek naar een klant (altijd op persoonsnaam zoeken niet op bedrijfsnaam) of klik op voeg een nieuwe klant toe, volg in dit geval de stappen om een nieuwe klant aan te maken en ga daarna naar stap 4
  4. Zoek een product op basis van de titel van het betreffende product dat je wilt toevoegen aan de bestelling
  5. De dropdown onder de zoekfunctie geeft de mogelijke producten op basis van de zoekopdracht
  6. Kies het aantal dat je wilt toevoegen en klik op in winkelwagen
  7. Pas indien gewenst de prijs van het product in de bestelling aan
  8. Kies eventueel een valuta en taal
  9. Voeg eventueel een bestaande of nieuwe waardebon toe
  10. Kies het bezorg en factuur adres, bevestig de bestaande adressen of voeg een nieuw adres toe
  11. Kies een verzendmethode of voeg gratis bezorging toe
  12. Voeg een bericht aan de bestelling toe
  13. Betaalwijze toevoegen
  14. Bepaald de status van de bestelling
  15. Klik op maak de bestelling aan

Dit was de laatste stap, er is nu een backorder aangemaakt.

 

Ik hoop dat dit je verder heeft kunnen helpen, als je aanvullende vragen hebt vernemen wij dat uiteraard graag van je.

 

Met vriendelijke groet,

 

Het Adeko team!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...