Jump to content

Winkelwagen toont altijd gratis verzending


adpcbe

Recommended Posts

Goedenavond,

 

Mijn winkelwagen toont steeds 'Gratis verzending', is er geen mogelijkheid om deze lijn eruit te halen/te wissen in de winkelwagen? Aangezien mensen gratis kunnen afhalen & leveren gratis is vanaf bepaald bedrag.

Dus is wat verwarrend anders ;).

 

Alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Waarschijnlijk is er iets mis met de manier waarop je de vervoerders hebt ingesteld.

 

Als je meerdere vervoerders hebt kiest Prestashop standaard de goedkoopste als default. Dat werkt natuurlijk niet als je ook een afhaal-optie erbij hebt staan. Dus dan moet je die voorkeur aanpassen.

Link to comment
Share on other sites

Waarschijnlijk is er iets mis met de manier waarop je de vervoerders hebt ingesteld.

 

Als je meerdere vervoerders hebt kiest Prestashop standaard de goedkoopste als default. Dat werkt natuurlijk niet als je ook een afhaal-optie erbij hebt staan. Dus dan moet je die voorkeur aanpassen.

Vervoerders zijn goed ingesteld met volgende tariefhandeling:

=> <7€ : enkel afhaling mogelijk 

=> Tussen 7,5€ & 15€: Levering tegen tarief van €3 OF optie afhaling

=> 15€< : GRATIS LEVERING AAN HUIS of OPTIE Afhaling

Dus standaard vervoerder is levering, echter wanneer men dus onder de 7,5€ besteld, kiest Prestashop dus standaard 'afhalen' als vervoerder, met daarbij GRATIS Verzending. Maar het gaat hem dan om het woordje verzending dat niet correct is.. Aanpassen in vertaling is ook niet echt oplossing, aangezien het dan niet meer klopt voor bedragen boven de 15€. Of kan je vertaling apart per vervoerder configureren?

Bedankt

Link to comment
Share on other sites

Wie heb je bij in de backoffice bij Verzending->Instellingen als standaard vervoerder ingesteld?

Levering.. Maar toch logisch dat hij onder 7,5€ kiest voor afhaling aangezien levering niet gaat onder dat bedrag :)

Link to comment
Share on other sites

In de jaren dat ik me met Prestashop bezighoud ben jij de eerste die zo'n constructie met verzendkosten heeft. Dus het zou best kunnen dat de software daar geen rekening mee houdt. In dat geval kun je een foutmelding indienen op forge.prestashop.com. De ontwikkelaars van Prestashop lezen het forum niet dus meldingen die je daar doet - maakt niet uit in welke taal - worden genegeerd,.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik had dit ook, maar wou niet dat er verzendkosten getoond werden gelijk omdat mensen dan altijd denken dat ze die kosten hebben.

Ik heb de tekst in de vertalingen aangepast naar "nog geen vervoerder gekozen" (of zoiets) 

 

Denk dat je dat beter kan doen, dan de standaard instellingen van Prestashop

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...