Jump to content

IDEAL niet zichtbaar in Modules Dashboard


Recommended Posts

Ik heb handleiding gebruikt van mijn provider. (HOSTNET)

 

Om gebruik te maken van iDEAL in uw PrestaShop-webwinkel, dient u eerst deze module te installeren.

  • Download de benodige installatiebestanden.
  • Plaats alle installatiebestanden in de root van uw PrestaShop-website.
  • Geef schijfrechten aan '/idealcheckout/temp/' en de onderliggende mappen.
  • Bewerk het bestand '/idealcheckout/configuration/database.php'. Vul hier de eigen databasegegevens in.
  • Open http://www.example.com/idealcheckout/install.php waar u 'example.com' vervangt voor uw eigen domein.
  • Verwijder het bestand '/idealcheckout/install.php'.

Wanneer u nu inlogt op de PrestaShop-backend, dan kunt u onder modules de iDEAL-module selecteren.

 

Ik heb alle bovenstaande stappen doorlopen maar IDEAL is niet zichtbaar bij Modules.

Link to comment
Share on other sites

bedankt Marcel voor de info, ik zal het gaan checken

 

@musicmaster de bestanden van ideal zijn gekopieerd ook naar de modules map. Volgens mij gaat dat allemaal goed.

 

Ik heb een prnscr meegestuurd. Daarin zie je de bestanden van Ideal staan in de module directory.

 

 

post-1221654-0-11801000-1461849992_thumb.jpg

Edited by cupofme (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

bedankt Marcel voor de info, ik zal het gaan checken

 

@musicmaster de bestanden van ideal zijn gekopieerd ook naar de modules map. Volgens mij gaat dat allemaal goed.

 

Ik heb een prnscr meegestuurd. Daarin zie je de bestanden van Ideal staan in de module directory.

Bij mij betekende dat dat ze ook in mijn lijst van modules in de backoffice stonden en dat ik ze daar kon installeren... (heb je geen filter aanstaan?)

 

Het slechtst gedocumenteerd bij ideal_checkout is echter hoe je de key van je provider invoert. Dat gebeurt niet met dat installatiebestand. In plaats daarvan moet je naar hun website gaan  en daar naar de configuratie wizard (https://www.ideal-checkout.nl/support/configuratie-wizard). Wat je daar aanmaakt sla je vervolgens op in de file idealcheckout\configuration\ideal.php (ervanuitgaande dat je ideal installeert).

 

Zelf heb ik er overigens voor gekozen om ideal_checkout uiteindelijk niet te gebruiken. Wat mij tegenstaat is dat hij de winkelwagen converteert voor de betaling. Het gevolg daarvan is dat als je als klant op de Back-knop drukt omdat je toch op een andere manier wilt betalen - dat je dan met een lege winkelwagen zit.

Edited by musicmaster (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...