Jump to content

[Opgelost] E-Mail Template Vertalingen Verpest Bestanden


Recommended Posts

Als wij het onderwerp van e-mails bij e-mail template vertalingen in de backend willen aanpassen, dan worden de e-mail bestanden verpest. Overal in de vertaalde e-mail templates wordt dit teken geplaatst \. Ook wordt dat bij een stuk of wat module vertalingen gedaan.

 

Zie voorbeeld in de bijlage. Heeft iemand enig idee hoe dat komt? Het heeft niets met het thema te maken.

 

Is er een andere manier om het onderwerp van verstuurde e-mails te veranderen? Dus buiten de backend om?

 

 

new_order.html

Link to comment
Share on other sites

Het best is een screenshot ervan te maken ipv een bestand uploaden :-)

zo kunnen mensen op het forum direct zien wat er is ipv bestand downloaden en dan weer bekijken

 

maar de html templates kan je gewoon in een willekeurige html editor aanpassen 

of indien je bekend bent met html in notepad ++ 

Link to comment
Share on other sites

Beste maconl,

 

Ik zal de volgende keer screenshots gebruiken, maar nu durf ik dat niet. We hebben in de map default-bootstrap/mails alle bestanden nu weer goed staan en onder default-bootstrap/modules de mappen blocknewsletter, blockwishlist, followup, mailalert, referralprogram en sendtoafriend ook de bestanden hersteld.

 

Als ik nu via de backend naar localisatie, vertalingen ga, dan kies voor vertalingssoort 'e-mail template vertalingen', het thema en Nederlands en vervolgens kies voor aanpassen, dan worden alle bestanden weer verpest (gevuld) met \ (als voorbeeld had ik dus dat bestand toegevoegd). Dus dat durf ik niet.

 

Nu inderdaad downloaden we alle html bestanden voor de e-mails en die passen we aan in notepad++. Alleen krijgen de e-mail ook een onderwerp bij het versturen en dat onderwerp kan je in de backend bij vertalingen aanpassen. Als we dat nu doen, dan zijn alle bestanden weer beschadigd. Dus mijn belangrijkste vraag nu is hoe ik de onderwerpen van de e-mails kan wijzigen zonder gebruik van localisatie en vertalingen.

 

Met vr.gr.,

 

Frank

Link to comment
Share on other sites

Hoi Frank

een screenshot is niet eng hoor gewoon het printscreenknopje gebruiken dan haal je via paint oid eea weg en voeg het aan je bericht toe 

de mensen zien dus een foto van je probleem  ^_^

 

Wat je kan doen , pas eerst de vertaling aan dus de juiste onderwerpen 

 

daarna upload je de aangepaste email templates

 

indien het toch een probleem geeft en ik zelf vaak doe (in v 1.4 waren de vertalingen soms een drama met de mail templates)

is gewoon ook de vertalingen middels notepad++ doen 

 

succes

Link to comment
Share on other sites

Beste maconl,

 

Deze werkwijze aangehouden. Eerst de juiste onderwerpen voor de e-mails, daarna de aangepaste templates en bovengenoemde modules weer terug gezet.

 

Gekke is dat ik dan weer het oude onderwerp krijg. Bij een bevestiging van een bestelling b.v. 'Bestelling bevestigen'.

 

Waar staan de vertalingen van de onderwerpen? Dan pas ik het daar aan.

 

Overigens is een screenshot niet eng hoor. Maar ik wilde eigenlijk niets via de backend aanpassen, anders moest ik alles opnieuw uploaden. Enfin, moest ik nu doen en met m'n stomme kop vergeten de screenshots te maken  :mellow:

 

Met vr.gr.,

 

Frank

Link to comment
Share on other sites

Je hebt magic quotes aan staan. Dat is niet handig voor PrestaShop. Zet deze optie uit of upgrade je PHP naar versie 5.4 of hoger. (PHP 7 onder 1.6.1.4 kan nog niet).

helaas hoeft dat niet perse het geval te zijn dat Magic quotes aan staat

op 1 of andere manier hebben sommige hostings een eigen leven , zodra je een bestand  middels een admin aanpast 

wordt deze "" misvormd"" mijn oude vroegere hosting was er zo eentje

had er met diverse ecommerce last van

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...