Jump to content

Løst: Ajax / Server Error for action backupDb] textStatus: "error " errorThrown:" " jqXHR: " "


e30_dk

Recommended Posts

Jeg satte en opdatering i gang via 1-click efter at jeg havde taget en backup.

Opdateringen stoppede med følgende error:

Database restoration file 000007 done. 1 file(s) left...

Ajax / Server Error for action backupDb] textStatus: "error " errorThrown:" " jqXHR: " "

Jeg lavede så en rollback og da dette var færdig, viste det sig at selvom jeg havde valgt den sidste backup i feltet rollback så var det nu 1.6.1.0 mod 1.6.1.1. Jeg lavede endnu en rollback i håb om at komme tilbage til den version som jeg var tartet med, men at det gået totalt galt. Jeg er nu ikke istand til at logge mig på backoffice - brugernavn accepteres, men samme loginbillede kommer bare retur og frontoffice siger "500 server error"

Hvad gør jeg ? det er lidt af en katastrofe for mig hvis ikke at shoppen kommer op at køre igen ret omgående.

 

vers. 1.6.1.0 ?

Løst med hjælp af pertho

 

Edited by e30_dk (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hvis du med "manuel backup af filer og database" mener den backup som bliver anbefalet før man går i gang med at opdatere - så ja, naturligvis har jeg det.

Hvad mener du med "Så lægger du bare den tilbage, og du er kørende igen"? det betinger jo at jeg kan komme ind på backoffice og det kan jeg som jeg har skrevet ikke - der kommer bare en ny loginside....så det kan jeg ikke..

Link to comment
Share on other sites

Den manuelle backup, som er beskrevet på vedhæftede billede.

 

Du skal da ikke i backoffice for at lægge dem tilbage.

 

Filerne lægger tilbage via ftp.

Databasen via Mysql.

post-32533-0-97584900-1447597100_thumb.jpg

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ok.

Her er nogle panik løsningen. Det er dit eget ansvar at følgende dem.

 

1.

Via FTP. Tag kopi cache folderen. Slet indholdet af den oprindelige folder. Filerne opretter sig selv efterfølgende.

 

2.

Bede din host om at lægge en backup på. Ulempe: hvis den er for gammel kan du risikere at der er kommet ordrer ind i mellemtiden. Og så stemmer lagerstyring og irdrer/fakturaer ikke.

 

På eget ansvar. ....

Link to comment
Share on other sites

Ok.

Her er nogle panik løsninger. Det er dit eget ansvar at følgende dem.

 

1.

Via FTP. Tag kopi cache folderen. Slet indholdet af den oprindelige folder. Filerne opretter sig selv efterfølgende.

 

2.

Bede din host om at lægge en backup på. Ulempe: hvis den er for gammel kan du risikere at der er kommet ordrer ind i mellemtiden. Og så stemmer lagerstyring og irdrer/fakturaer ikke.

 

På eget ansvar. ....

 

PS. Virker fronten?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gjort som du har beskrevet og venter nu på at min host skal lægge min backup op igen. Backuppen er lavet ca. ½ time før uheldet skete så den er så ny som den kan være.

Jeg har desværre ikke den store forventning til at de vil gøre det - jeg havde meget store problemer med dem da jeg skulle have restoret en database sidste forår - det mislykkedes og jeg måtte starte forfra...

Link to comment
Share on other sites

Hvor er det dog herligt at have med personer at gøre som ved hvad de taler om.

Mange tusinde tak for din hjælp - nu kører vi igen både back-og frontoffice fungerer som de skal.

Kunne jeg få dig til at kaste et blik på mit andet store problem - prøv at klikke på: www.netshop4all.net og scroll ned forbi det sorte bundfelt så vises hele konfigurationen og værre er det i backoffice hvor jeg må klikke 2 gange på venstrepilen for at komme tilbage til f.eks. varer efter at have have klikket gemt.

His jeg skal oprette en ny tråd er det iorden, men ved ikke rigtig hvad jeg skal sætte som overskrift.

Mvh

Mogens

 

NB: Jeg har givet fruen ordre til at næste gang hun skal købe frø så er det hos dig. Hvordan har du installeret den feedback som har på din side? jeg har efterlyst sådant en længe.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...