Jump to content

E-mail template, aangepast maar niet zichtbaar, + Logo en link werkt niet.


Recommended Posts

Hallo,

 

Ik wil e-mail template aanpassen, PrestaShop™ 1.6.0.14 . Dit heb ik eerder gedaan, en zonder problemen.

Echter loop ik nu tegen het volgende probleem aan;

 

Ik pas de e-mail template aan (bijvoorbeeld van "order_conf") via Localisatie -> Vertalingen -> ...

Hier pas ik de HTML lay-out aan. De aangepaste lay-out is vervolgens ook zichtbaar op mijn FTP server.

Wanneer ik de aangepaste lay-out wil koppelen aan een status (Bestellingen -> Statussen), blijft hier de oude lay-out zichtbaar. Zowel als voorbeeld en als daadwerkelijk verzonden mail.

Ook na verversen krijg ik mijn nieuwe, zojuist aangepaste, layout niet te zien.

 

Aanpassen vanuit de FTP server heeft ook geen ander resultaat.

 

Iemand bekend met dit probleem?

 

Alvast bedankt!

Edited by Koen_K (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Top, dat is het! :)

Wel een beetje omslachtig zo allemaal... maar het lukt.

 

Enkel kan ik de e-mail "Besteloverzicht" niet vinden. Deze krijg je na het afronden van een bestelling, hier staan de bestellingdetails in.

Iemand die weet hoe deze mail genoemd wordt, waar waar ik deze dan kan vinden om aan te passen?

 

Bedankt.

Link to comment
Share on other sites

ja op 1 of andere vreemde manier , past hij de mails in de root aan , terwijl als er in het thema map ook een folder mails zit deze gebruikt worden

 

de mail die jij bedoeld is bankwire deze krijgt de klant

indien de mail bedoeld die je zelf krijgt staat onder module -> mailalert

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

De mails uit de theme folder kan ik niet openen voor wijzigingen via Localisatie -> Vertalingen -> ...

Hier staat enkel de map "en", terwijl er wel degelijk een "nl" folder is.

 

Ik heb de folder "mails" onder de folder "themes" verwijderd, in de hoop dat hij dan die ander mails folder zou pakken.

Echter pakt hij nu weer de default mails. Geen idee waar hij deze nou weer vandaan haalt... Ook nu ik die folder "mails" weer terug heb geplaatst, houd ik ditzelfde probleem.

Enig idee?

 

 

Verder,

Bankwire is niet wat ik bedoel.

Ik bedoel deze mail:

 

bestelbevestiging.jpg

Edited by Koen_K (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

De reden waarom ik de mails niet kon aanpassen via de backoffice is dat er geen EN map was, waardoor hij van slag was.

Na het toevoegen van een EN map, gaat dit goed.

 

Ook de bovengenoemde mail heb ik gevonden. Het is order_conf. Deze had ik al aangepast voor andere doeleinden, waardoor ik hem niet vond. Dit heb ik teruggedraaid.

 

 

Ik heb nu nog een ander probleem. Wanneer ik de mail aanpas, zet hij het logo in de bijlage van de mail.

Nu heb ik dit standaard logo vakje vervangen voor een directe afbeelding. Deze laat hij nu goed zien, maar zet hem nog extra in de bijlage.

Is er een manier om dit probleem op te lossen?

 

 

Wanneer ik de originele link vervang door de direct hyperlink, dan krijg je de mail binnen in de spambox, waarschijnlijk omdat deze link gezien wordt als mogelijke bedreiging.

Is hier ook een oplossing voor?

Edited by Koen_K (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...