Jump to content

Afbeelding product is vraagteken


mananabyjana

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben nu een heel eind zelfstandig gekomen met mijn webshop. Nu loop ik helaas tegen iets aan. Ik heb bij al mijn producten twee afbeeldingen geupload (al kleiner gemaakt omdat de originele foto's te groot waren), dit gaat allemaal prima, alleen wanneer ik naar mijn site ga worden ze afgebeeld als vraagtekens. Nu dacht ik, misschien zijn ze alsnog te groot dus heb ik een stom en klein plaatje van google geprobeerd maar ook dit doet hij niet. Nu ben ik echt een leek hier in, maar ik hoop toch dat ik met hulp van iemand verder kom want ik baal als een stekker :(

edit: ik heb ook via internet wat raad netjes opgevolgd en wat cijfers veranderd hier en daar, maar ook dat hielp niet. 

 

Groetjes,

 

Jana. 

Edited by mananabyjana (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

Ik ben nu een heel eind zelfstandig gekomen met mijn webshop. Nu loop ik helaas tegen iets aan. Ik heb bij al mijn producten twee afbeeldingen geupload (al kleiner gemaakt omdat de originele foto's te groot waren), dit gaat allemaal prima, alleen wanneer ik naar mijn site ga worden ze afgebeeld als vraagtekens. Nu dacht ik, misschien zijn ze alsnog te groot dus heb ik een stom en klein plaatje van google geprobeerd maar ook dit doet hij niet. Nu ben ik echt een leek hier in, maar ik hoop toch dat ik met hulp van iemand verder kom want ik baal als een stekker :(

edit: ik heb ook via internet wat raad netjes opgevolgd en wat cijfers veranderd hier en daar, maar ook dat hielp niet. 

 

Groetjes,

 

Jana. 

 

hoi het kan ook zijn dat de map in de ftp geen schrijfrecten heeft img map deze map moet scrijfrechten  777 hebben

is het bij een produkt of alle produkten??

Link to comment
Share on other sites

Buiten bovenstaande

Op sommige hostings hebben inderdaad enkele mappen 777 rechten nodig

 

je kan dit zelf eenvoudig controleren ga via je Back Office naar

Geavanceerde Instellingen ->  Configuratie-informatie 

 

zie je daar toevallig :  Verplichte parameters Repareer aub de volgende fout(en)

Met daaronder enkele vermeldingen bv : 

  • Stel schrijfrechten in voor de "img" map en submappen, recursief

Inden ja dan moet je middels ftp de map ÏMG en onderliggen de mappen 777 geven

Link to comment
Share on other sites

Buiten bovenstaande

Op sommige hostings hebben inderdaad enkele mappen 777 rechten nodig

 

je kan dit zelf eenvoudig controleren ga via je Back Office naar

Geavanceerde Instellingen ->  Configuratie-informatie 

 

zie je daar toevallig :  Verplichte parameters Repareer aub de volgende fout(en)

Met daaronder enkele vermeldingen bv : 

  • Stel schrijfrechten in voor de "img" map en submappen, recursief

Inden ja dan moet je middels ftp de map ÏMG en onderliggen de mappen 777 geven

 

dit klopt dan moet het probleem verholpen zijn  via ftp bv met mozilla  kun je ook de rechten makkelijk veranderen

greets frank

Link to comment
Share on other sites

ok bedankt

dan ga ik ervan uit dat de chmod (rechten) goed staan

je kan het wel eventueel controleren met een FTP programma of via je hosting admin of de rechten goed staan

 

heb je de prestashop middels een auto installer op je hosting geinstalleerd ?

 

een auto installer is dus met 1 klik dat hij zelf prestashop installeerd

 

een andere optie is om eventueel de debug aan te zetten en dan een afbeelding uploaden en zien of je een fout krijgt te zien

hoe je debug aan zet lees je op :

https://www.prestashop.com/forums/topic/396753-witte-pagina-of-andere-problemen/

 

en dan kijk je bij stap ​2

Link to comment
Share on other sites

omtrent de map IMG moet deze en alle onderliggende mappen 777 hebben

dus niet alleen de hoofdmap IMG

 

is prima vaak met debug komt eea wel naar voren , is niet zo heel moeilijk om deze aan te zetten is slechts 1 woordje wijzigen van false naar true

Link to comment
Share on other sites

Debug is geen oplossing maar geeft eventuele fouten aan

als de debug aanstaat even controleren via filezilla bekijken/bewerken of t idd aangepast is

 

daarna een afbeelding uploaden , zie je een foutmelding verschijnen ?

 

Moet nu even weg , lees het wanneer ik weer terug ben

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ow ok

heb je al gedaan wat Michael voorstelde in post 2 hierboven ?

 

een andere optie is je htaccess opnieuw genereren

 

wis eerst je cache

dan log uit

ga via ftp naar .htaccess en verwijder of hernoem deze

maak weer een leeg .htaccess bestand aan geef deze tijdelijk even 777 rechten

log nu in je admin , controleer of de htacces opnieuw is gegenereerd (van 0kb naar ... kb)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Beste forum lezers,

Ik ben even aan 't stoeien met Versie 1.6.1.1, volledig clean geïnstalleerd.

 

Heb 1 product met afbeelding geïnstalleerd en er doet zich nl het volgende voor: als ik in FO vanuit home, het toegevoegde product selecteer, 

krijg ik bij sommige afbeeldingsweergaven het gekende "?".

Ik heb alle afbeeldingen al opnieuw gegenereerd, htaccess verwijderd en terug laten aanmaken, schrijfrechten van de img mappen en bestanden staan op 777 rechten.

Het vreemde erbij is, als ik in de browser op pagina opnieuw laden klik, dit opgelost is.

test website: www.erotiekfabriek.be/test

 

MVG,

Generaal

Link to comment
Share on other sites

Hetgeen me alweer opgevallen is, bij deze nieuwe installatie is, dat de GID van verschillende mappen, zoals smarty cache alweer op Apache staan, met gevolg dat de bestandsrechten weeral niet vanuit 'n FTP te veranderen zijn.

Heeft iemand 'n idee, waar deze GID instellingen worden gegenereerd?

 

De test shop staat op 'n sub domain op de server.

Link to comment
Share on other sites

Hetgeen me alweer opgevallen is, bij deze nieuwe installatie is, dat de GID van verschillende mappen, zoals smarty cache alweer op Apache staan, met gevolg dat de bestandsrechten weeral niet vanuit 'n FTP te veranderen zijn.

Heeft iemand 'n idee, waar deze GID instellingen worden gegenereerd?

 

De test shop staat op 'n sub domain op de server.

Omtrent de GID moet je niet zoveel zorgen maken , deze wordt apache omdat je een apache server hebt 

zodra een geinstalleerd iets dan wegschrijft op de server wordt het automatisch Apache want het gaat via de server 

het enige wat helpt is om de GID te wijzigen en zo te laten staan ,,,

 

heeft ook enkel invloed als je middels ftp iets wilt wijzigen / verwijderen dit gaat niet als het op apache staat 

normaal blijft prestashop gewoon overschrijven indien niet dan wijzig je de chmod van de bestanden in 777 

 

wat de afbeeldingen betreft , alleen mappen en onderliggende mappen (img folder)mogen 777 hebben bestanden altijd 644 

zet de debug eens aan en upload dan eens een afbeelding 

indien het een hosting betreft waar je bepaalde mappen 777 moet geven om prestashop te kunnen draaien ben ik mee bezig

het is een vreemd iets , cms en wijzigingen in artikelen worden niet geacepteerd bv als je de kleur van tekst aanpast enz 

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...