Jump to content

Hotmail / Gmail adres klanten spam


Frevab

Recommended Posts

Ik krijg regelmatig de opmerking van klanten dat ze geen bevestiging van de bestelling ontvangen.

Ook als wij met de klant communiceren zien de klanten de email niet (omdat het tussen de vele spam in de spam map onopgemerkt blijft).

Via mailalerts laten we ons een kopie van een nieuwe bestelling toe-mailen waar we dan eventueel via "beantwoorden" verder met de klant communiceren.

Viel mij op dat alle emailadressen in deze bestelling-mail als hyperlinks getoond worden. Kan dit wellicht voor hotmail/gmail aangemerkt worden als spam bericht?

Zijn er andere Prestashop gebruikers die hier last van hebben?

Link to comment
Share on other sites

Heel herkenbaar! Tussen februari en april dit jaar ook last van gehad en ook eerder.

Zeer vervelend omdat je wil dat de communicatie naar de klant optimaal is en je dan niet weet waar het aan ligt.

Ik heb het uit laten zoeken en bij mij was het voornamelijk hotmail maar ook live.nl en yahoo.nl maar deze providers vallen ook onder hotmail volgens mij.

Op dit moment gaat het redelijk en lijkt het er op dat alle mails aan komen, af en toe twijfel ik nog wel eens.

Wel heb ik in het winkelmandje een extra tekst geplaatst dat de mails eventueel in de map Ongewenste Mail terecht kunnen komen maar of dat gelezen word?

 

Ik weet niet precies wat de goede oplossing is voor dit probleem maar ook ik hoor graag of andere gebruikers er last van hebben.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dit komt waarschijnlijk omdat je bij je domiennaam geen sfp record hebt toegevoegd voor het versturen van je emails middels je website/webshop. Microsoft en Google stellen hieraan steeds hogere eisen waardoor de mails nu steeds sneller automatisch in de spam box, of zelfs direct gebounced worden.

 

Hier een wizard van microsoft om je eventueel te helpen:
https://www.microsoft.com/mscorp/safety/content/technologies/senderid/wizard/

 

Vraag even na bij je hosting partij hoe deze voor jouw domein dient ingesteld te zijn mocht je er niet uitkomen.

Succes

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ik gebruik nu de PHP mail() functie bij Geavanceerde parameters separator_breadcrumb.png E-mail .

 

Kan wellicht beter de "eigen" smtp server gebruiken?

 

Krijg deze alleen niet werkend: krijg de volgende fout bij het verzenden van een test email:

Fout: controleer uw email configuratie
Expected response code(s) [250] but got response [550 "REJECTED - Interface: 195.238.75.124 is _my_ address"]

 

Gebruikt iemand de smtp instellingen?  Problemen gehad om deze te laten werken?

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...