Jump to content

Kvitto


ekoprylar

Recommended Posts

Jag blir inte riktigt klok på det hela.
När jag ändras status till Shipped vill jag att kunden ska få ett pdf-kvitto skickat till sin e-mail.

Inte någonstans hittar jag var jag skapar det.
I dagsläget skickas orderbekräftelse och en pdf-invoice skapas men där står det ju Faktura just för att jag erbjuder den betalningen.

Någon som vet hur man gör, hur brukar ni göra?
Skriver ni ut ett kvitto manuellt och skickar med eller mailar ni kund sådant?

Link to comment
Share on other sites

Om du har skickat en faktura behöver du ju inte skicka ett kvitto?
Kvitto lämnar man väl bara vid kontant betalning i kassa.

Det går ju även bra att skriva ut fakturan och stämpla "betald" på den med stora stämpeln om den är betald :)

Link to comment
Share on other sites

Om du har skickat en faktura behöver du ju inte skicka ett kvitto?
Kvitto lämnar man väl bara vid kontant betalning i kassa.

Det går ju även bra att skriva ut fakturan och stämpla "betald" på den med stora stämpeln om den är betald :)


Jo men det stämmer med de kunder som betalar via faktura men om någon handlar via kortbetalning så får dom också en pdf som heter faktura. Där borde det hellre stå Följesedel/orderbekräftelse/kvitto..

Gillar inte att det står faktura när man redan har betalat. Dessutom får de ju inget skickat till sig.
Jag vill att när jag ändrar status till shipped så får de en pdf skickad till mailen istället för att som idag så får de ju ingenting. Jag måste i så fall skriva ut och skicka med pdf:en...
Link to comment
Share on other sites

Okej, då krävs det lite mod på systemet.
enklast blir det nog om du i classes/PDF.php leta upp texten faktura och göra ändringen där beroende på $order->module
t.ex. if($order->module != 'invoice'){ SKRIV KVITTO} else { SKRIV FAKTURA }

typ så :) hoppas det hjälper dig att hitta rätt.

Link to comment
Share on other sites

Skulle tro att

$this->Cell(80, 10, self::l('INVOICE #').Configuration::get('PS_INVOICE_PREFIX', intval($cookie->id_lang)).sprintf('d', self::$order->_number), 0, 0, 'R');


ändras till

$this->Cell(80, 10, self::l($foobar).Configuration::get('PS_INVOICE_PREFIX', intval($cookie->id_lang)).sprintf('d', self::$order->_number), 0, 0, 'R');


och sen, eller innan dårå, att man assignar $foobar till lämplig text enligt ovan...

/Mats

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...