Jump to content

attribute og tekstfelt


mostlyharmless

Recommended Posts

Hejsa.

Sidder og bøvler lidt med en detalje her som jeg godt ville høre om i andre måske har en løsning på.

Har varer som har nogle varianter, og 1 af de varianter kræver et input fra kunden (tekst felt) og jeg kan sagten få det frem sådan der er et tekst felt, men jeg ville jo gerne have at tekst feltet kun var vist når det var den variant hvor den faktisk hører til.

Er der en nem måde at komme omkring det på?

/mvh
Bo

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke du kan nøjes med "en smule" kode. Du er nødt til at udvide databasen så du kan gemme den tekst der tastes ind på den pågældende vares tekst type variant. Desuden bliver du nødt til at rette i BO (i varianttype konfiguratoren og i alle opslag som har med ordrebehandling at gøre)  og i FO (både i selve visningen af varer, i kurven, og i de de mails der sendes på ordrebekræftelse) samt i et eventuele themes. 

 

Modulet koster 150 US$ = godt 1.000 kr. Du skal godt nok kode hurtig hvis den timeløn skal hentes hjem. 

 

Prestashops databasedesign ligger her: http://doc.prestashop.com/display/PS16/Fundamentals+of+PrestaShop+Development#FundamentalsofPrestaShopDevelopment-Databaseschema

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

"Jeg ville nu ikke oprette en attribute, det jeg ville gøre er at lave en dependent show at tekstfeltet sådan at hvis en attribute er sat til en værdi viser den feltet"

 

I #1 skriver du: ".... og 1 af de varianter kræver et input fra kunden (tekst felt) ...".

 

Det er to fuldstændig forskellige ting. At vise standardtekster ifm. attriubutter er helt afgørende forskelligt fra at kunne modtage tekstinput fra en kunde. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...