Jump to content

Email template probleem


Recommended Posts

Tijdens het aanpassen van de email templates, via de embedded editor is er iets mis gegaan met de opmaak, waardoor het er nu niet meer uit ziet en ipv html zelfs alleen in txt eruit komt terwijl dit uit staat (html only) mijn vraag dus hoe kan ik dit herstellen, ik heb de originele html files al terug gezet uit het installatie pakket maar dat geeft geen herstel..gek genoeg, iemand een idee?

Link to comment
Share on other sites

heb je voordat je de mails map terug hebt geplaatst eerst de oude verwijderd ?

 

Cache via ftp leegmaken:
Ga naar /cache dan naar smarty dan naar cache (Alles in deze cache map verwijderen behalve index.php)

 

 

TIP : voor je iets wijzigt maak altijd een backup van je bestanden en database 

als er iets mis gaat kan je het altijd eenvoudig herstellen

Link to comment
Share on other sites

Vandaag alles opnieuw erop gezet, en wat denk je zodra ik een email template aanraak dan gaat het mis. Als je een mail verstuurd via het contact formulier staan er vreemde caracters in het subject zoals dit "[shopname] Your message has been correctly sent #ct1 #tcTbtLUN0Weqei" wat dus niet helemaal klopt, als je dan de forums afzoekt krijg je de oplossing om je email template aan te passen, daar gaan we weer en inderdaad daar staan inderdaad vreemde caracters. Dus die halen we weg en wat komt er dan...je email template krijgt een blauw/groene achtergrond en vervolgens is ook de html opmaak naar zijn grootje...wat dus niet meer is terug te draaien, nee ook niet door de cache folder leeg te mikken of via ftp de mail templates terug te zetten, iemand een idee waar dit aan kan liggen? heb even een voorbeeld erbij gedaan van hoe de template er nu uitziet en de email die eruit komt. ik heb dus in de tweede email subject de vreemde caracters erachter verwijderd en daarna gesaved. betreft dus een schone installatie...het is overigens zo dan alle email templates een blauwe achtergrond hebben gekregen.

post-34178-0-22549900-1423950218_thumb.jpg

post-34178-0-87633600-1423950337_thumb.jpg

Edited by marcelm (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

via prestashop de emails aanpassen is helaas een probleem 

ben er nog niet (vanaf versie 1.4 ) uit hoe dit komt , maar schijnbaar gebeurt dit allemaal alleen in de vertaalde emails

er zijn hier verschillende onderwerpen op dit forum te vinden , dat gebruikers hier problemen mee hadden

 

maar het beste is om de emails via ftp te downloaden en via een html editor aan te passen 

en dan weer terug zetten

 

hoop dat je hier wat aan hebt

Link to comment
Share on other sites

Helaas het maakt geen verschil :( ben dan toch bang dat het in het database zit...

probeer het volgende dan eens :

 

In je BO -> Ga naar GEAVANCEERDE INSTELLINGEN --->PRESTATIES
Kies  Forceer compilatie 
Zet Cache op Nee
klik nu op  : Cache Legen
als bovenstaande is gebeurt zet bovenstaande instellingen terug
Link to comment
Share on other sites

Eventjes storen in dit topic :P

Momenteel is er een bug in e-mail template, (enkel in 1.6.0.11)

Deze zorgt ervoor dat wanneer je een url heb die geschreven is als bijvoorbeeld {shop_url}.

Dat deze worden verandert naar %7Bshop_url%7D waardoor afbeeldingen en url's niet werken als je deze toezend naar je klanten.

 

de oplossing hiervoor kan hier gevonden worden.
https://www.prestashop.com/forums/topic/413406-solved-email-templates-urls-broken-after-editing-and-saving-%7B-%7D/

 

als je deze hebt toegepast kan ik je verzekeren dat de meest voorkomende problemen opgelost zijn (vreemde characters, ....)
de blauwe achtergrond heb ik echter nog niet gekregen,

Als je een gebruiker en paswoord kunt toesturen via pm zal ik een een kijkje nemen wat de oorzaak is van dat probleem.

Groetjes,

Jaimy

Link to comment
Share on other sites

Bedankt maar zoals ik al aangaf heb ik dat al gedaan via ftp maar heeft geen effect, ook in de back office cashing gewist, geen verschil tenzij er nog een andere plek is om cashing te wissen?

 

je hebt je mails toch overschreven op de volgende locaties:

1. WEBSHOP_NAAM/themes/UW-THEMA/mails
2. WEBSHOP_NAAM/themes/UW-THEMA/modules/blocknewsletter
3. WEBSHOP_NAAM/themes/UW-THEMA/modules/mailalerts

De mail(s) overschrijven op locatie:

1. WEBSHOP_NAAM/mails

heeft geen effect aangezien prestashop deze enkel gebruikt om deze te kopiëren in u themes directory

Edited by Crezzur (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

heb hetzelfde probleem sinds gisteren, alles werkte prima maar wilde aantal templates aanpassen en zodra ik ook maar 1 kleine wijziging aanbreng krijg ik direct de blauw/groene achtergrond en klopt de layout/opmaak niet meer.

Als ik templaters weer overschrijf werkt het weer normaal totdat ik ze weer wil aanpassen... 

Mocht de oplossing hiervoor bekend zijn hoor ik het graag.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...